Do europejskich salonów Mazdy trafia właśnie model 3 z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 1,5 l. Chociaż jednostka występuje w charakterze nowości, jest już dobrze znana polskim klientom japońskiej marki.
Mazda skyactiv-D 1,5 l
Do tej pory, na większości europejskich rynków, w modelu 3 stosowany był motor SKYACTIV-D o pojemności 2,2 l. W Polsce jednostka ta nie występowała w cennikach z uwagi na zaporową stawkę podatku akcyzowego. W naszym kraju, jedynym dostępnym w Maździe 3 dieslem, był właśnie – debiutujący na pozostałych rynkach Europejskich - SKYACTIV-D 1,5 l
Mazda 3
Przypominamy, że w konstrukcji tej zastosowano wyjątkowo niski współczynnik sprężania wynoszący 14,8:1 oraz specjalną turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Samochód z tym silnikiem – przynajmnej wg oficjalnych danych - emituje zaledwie 99 g/km CO2, przy średnim zużyciu paliwa już od 3,8 l/100 km. Nowością jest również technologia Natural Sound Smoother, która znacznie zmniejsza hałas i wibracje silnika.
Mazda 3
Oferta z roku modelowego 2016 rozszerzona została również o limitowaną wersję hatchbacka „ENSO”, z ciemnymi 18 calowymi obręczami kół, czarną skórzano-zamszową tapicerką z czerwonymi przeszyciami oraz kamerą cofania. Standard wyposażenia w wybranych wersjach Mazdy 3 na rok 2016 wzbogacono o radio cyfrowe, kamerę cofania i regulację wysokości fotela pasażera.