Na odwołanym salonie w Genewie Volkswagen miał zaprezentować trzy nowe wersje Golfa: GTI, GTD i GTE. Z powodu koronawirusa salon się nie odbędzie, ale o samochodach wiemy już bardzo dużo.
Volkswagen Golf GTI
Golf GTI kontynuuje tradycję samochodu pokazanego po raz pierwszy 44 lata temu. Ósma generacja została zaprojektowana i opracowana od podstaw jako samochód odpowiadający potrzebom epoki cyfrowej i połączony ze światem zewnętrznym.
Nowy Golf GTI jest napędzany dwulitrowym, turbodoładowanym benzynowym silnikiem o mocy 180 kW (245 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm.
Czterocylindrowy silnik standardowo współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Opcjonalnie dostępna jest także 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG).
Volkswagen Golf GTE
Golf GTE to samochód wyposażony w hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Składa się on z czterocylindrowej jednostki napędowej TSI o mocy 110 kW (150 KM), silnika elektrycznego o mocy 85 kW (115 KM), 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej i litowo-jonowego akumulatora. Moc systemowa układu napędowego wynosi 180 kW (245 KM), a maksymalny moment obrotowy – 400 Nm.
W porównaniu z pokazanym w 2014 roku Golfem GTE poprzedniej generacji znacznie zwiększył się zasięg na energii elektrycznej, który teraz wynosi około 60 km (WLTP). Na zwiększenie zasięgu duży wpływ ma poprawa aerodynamiki nowego Golfa i zwiększenie o połowę pojemności energetycznej akumulatora – do 13 kWh. W trybie elektrycznym Golf GTE może poruszać się z prędkością do 130 km/h.
Volkswagen Golf GTD
Golf GTD to samochód wyposażony w czterocylindrowy silnik TDI o pojemności dwóch litrów i mocy 147 kW (200 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm. Podobnie jak w przypadku wszystkich silników Diesla w nowym Golfie, także jednostka napędowa Golfa GTD jest wyposażona w dwa katalizatory SCR połączone szeregowo. Nowy system z podwójnym wtryskiem czynnika AdBlue znacznie bardziej redukuje emisję tlenków azotu w porównaniu z silnikiem poprzedniego Golfa GTD. Golf GTD standardowo jest wyposażony w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową.
Każda z trzech nowych, sportowych odmian Golfa ma swój styl, co szczególnie widać z przodu. Seryjne światła LED są umieszczone nisko i graficznie połączone z osłoną chłodnicy. Wąski pas, który przebiega poniżej pokrywy silnika, rozciąga się na całą szerokość przodu i ma charakterystyczny kolor w zależności od wersji Golfa – czerwony dla GTI, niebieski w GTE i srebrny dla GTD. Podkreślają go dwa pasy diód LED, które są widoczne po włączeniu świateł do jazdy dziennej.