Gdy w grudniu zeszłego roku BMW pokazało prototyp o nazwie 4 Concept, przewidywaliśmy, że samochód wkrótce zadebiutuje w niemal identycznej wersji produkcyjnej. Nie pomyliliśmy się. Pół roku po prezentacji prototypu Niemcy przedstawili wersję produkcyjną BMW 4 Coupe. Samochód ten zastąpi w ofercie BMW 3 Coupe.
BMW 4 Coupe
Analiza zdjęć pozwala stwierdzić, że wersja produkcyjna różni się od prototypu detalami, jak kształt świateł czy zderzaków. Nie znamy niestety jeszcze wszystkich wymiarów produkcyjnej wersji nowej serii 4. W tej sytuacji warto przypomnieć wymiary Conceptu: rozstaw osi wynosił 281 cm (o 5 cm więcej niż w BMW 3 Coupe), o 4,5 cm w stosunku do serii 3 Coupe zwiększono rozstaw przednich kół, a tylnych - aż o 8 cm (ich rozstaw wynosi 159,3 cm). Szerokość BMW 4 Concept była o 4,4 cm większa, za to linia dachu przebiegała o 1,6 cm niżej (wysokość wynosiła 136,2 cm). Całkowita długość nadwozia BMW 4 Concept to 464,1 cm, a więc również więcej niż w przypadku BMW 3 Coupe.
BMW 4 Coupe
Teraz BMW twierdzi, że produkcyjna seria 4 jest znacznie dłuższa i ma większy rozstaw osi oraz rozstaw kół niż 3 Coupe. Uzyskano przy tym perfekcyjny rozkład mas, który wynosi dokładnie 50:50. Co więcej, środek ciężkości pojazdu znajduje się niżej niż 50 cm nad ziemią, a takim wynikiem nie może się pochwalić żaden z obecnie produkowanych samochodów BMW! Te parametry są gwarantem świetnego prowadzenia.
BMW 4 Coupe
Pod maskę BMW 4 od debiutu w salonach trafiać będzie jeden z trzech silników. Wybierać będzie można pomiędzy sześciocylindrowym benzynowym silnikiem montowanym w BMW 435i Coupe, czterocylindrowym benzyniakiem trafiającym do pojazdów oznaczonych 428i Coupe oraz również czterocylindrowym dieslem (BMW 420d Coupe). Wszystkie silniki wykonano z wykorzystaniem technologii TwinPower, a ich moc waha się od 184 (diesel) przez 245 (428i) do 306 KM (435i).
BMW 4 Coupe
Standardowo wszystkie wersje posiadają napęd na tylną oś, na którą moment obrotowy jest przekazywany za pośrednictwem manualnej, sześciostopniowej skrzyni biegów. W opcji dostępna będzie ośmiobiegowa przekładnia automatyczna (z możliwością ręcznej, sekwencyjnej zmiany przełożeń lewarkiem lub łopatkami przy kierownicy), ponadto samochody z silnikami benzynowymi będą dostępne w wersji xDrive, a więc z napędem wszystkich kół.
BMW 4 Coupe
Wnętrze BMW 4 Coupe nie zaskakuje. Zbudowano je - typowo dla BMW - wokół kierowcy, a ergonomia jest doskonała. Z tyłu znajdziemy zamiast kanapy dwa indywidualne fotele.
4 Coupe będzie dostępne w jednej z trzech wersji wyposażeniowych, przy czym nie chodzi tylko o wnętrze, ale również stylizację nadwozia: Sport Line, Modern Line i Luxury Line.
BMW 4 Coupe
Ponadto zamówić będzie pakiet M Sport. Wyposażenie - w zależności od wersji - będzie mogło być bardzo bogate. Na liście znajdują się m.in. system HUD (Head-Up Display), układ wykrywania pieszych na drodze, czy działający w całym zakresie prędkości aktywny tempomat.
Pierwszy publiczny pokaz BMW 4 Coupe odbędzie się na salonie we Frankfurcie we wrześniu. Wtedy poznamy m.in. rozmiary auta i cennik. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów jesienią.