Ta premiera nie jest niespodzianką. W kwietniu na salonie w Szanghaju Mercedes zaprezentował prototyp niewielkiego SUV-a o nazwie GLA. Teraz doczekaliśmy się wersji produkcyjnej.
Mercedes GLA
GLA to odpowiedź Mercedesa na BMW X1 i Audi Q3. Samochód ma 4,41 m długości, 1,80 m szerokości i 1,49 m wysokości, pojemność bagażnika wynosi 421 litrów. Podobnie jak prototyp, wersja produkcyjna bazuje technicznie na klasie A, co widać nawet w stylizacji. Uwagę zwraca bardzo niski, jak na kompaktowego SUV-a, współczynnik oporu powietrza Cd, który wynosi 0,29.
Mercedes GLA
Taki wynik nie jest przypadkowy. Mercedes poświęcił dużo sił na dopracowanie aerodynamiczne. Samochód ma płaskie podwozie, tylny spojler, dyfuzor, zoptymalizowano również przedni zderzak i osłonę chłodnicy.
Gama jednostek napędowych Mercedesa GLA będzie szeroka. Otwiera ją GLA 200, który napędzany jest silnikiem 1.6 turbo o mocy 156 KM i momencie 250 Nm. Następny jest GLA 250, pod maską którego pracuje dwulitrowy silnik turbo o mocy 211 KM. Jednostka ta umożliwia osiągnięcie prędkości 235 km/h, sprint do 100 km/h zajmuje 6,5 s.
Mercedes GLA
Chociaż producenci coraz częściej decydują się na ograniczanie oferty diesli, to Mercedes nie poddał się temu trendowi. Zwolennicy jednostek wysokoprężnych będą mogli wybierać pomiędzy GLA 200 CDI i 220 CDI. Obie napędzane są silnikiem o pojemności 2,2 l, przy czym pierwsza z nich dysponuje mocą 136 KM i momentem 300 Nm, a druga - mocą 170 KM i momentem 350 Nm.
Mercedes GLA
Napęd przekazywany jest za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej lub siedmiostopniowej skrzyni dwusprzęgłowej DCT. Ta druga będzie montowana w GLA 250 i GLA 220 CDI, w wersjach z napędem na wszystkie koła. Napęd 4Matic, oparty na sterowanym elektronicznie sprzęgle wielopłytkowym, opcjonalnie będzie dostępny we wszystkich wersjach poza najsłabszą GLA 200.
GLA to SUV, dlatego powinien mieć chociaż minimalne zdolności terenowe. Poza opcjonlanym napędem 4Matic i wyższym zawieszeniem, w GLA znajdziemy montowane standardowo system DSR (regulacja prędkości podczas zjazdu) i offroadowy tryb pracy skrzyni biegów.
Mercedes GLA
Mercedes GLA będzie mógł być wyposażony we wszystkie dostępne technologie w zakresie bezpieczeństwa. Na uwagę zasługuje system Collision Prevention Assist Plus, który współpracując z adaptacyjnym tempomatem potrafi uruchomić hamulce w razie zagrożenia kolizją. System działa aż do prędkości 200 km/h. W zakresie rozrywki można liczyć m.in. na dostęp do internetu.
Światowa premiera Mercedesa GLA odbędzie się na wrześniowym salonie we Frankfurcie. W listopadzie producent rozpocznie zbieranie zamówień, a pierwsze samochody wyjadą z salonów w marcu przyszłego roku.