Mercedes ma jasną strategię - każdy model ma mieć swój odpowiednik w gamie AMG. Nie inaczej jest z GLA.
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+
Mercedes zaprezentował od razu dwie wersje - GLA 45 i GLA 45 S. Oba napędzane są najmocniejszym produkowanym obecnie czterocylindrowym silnikiem turbo, jednostką znaną z modeli A 45 i CLA 45. Mowa o silniku 2.0, który generuje 387 lub 421 KM (wariant S).
Jedną z nowości w Mercedesie-AMG GLA 45 i GLA 45 S jest aktywny, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Zapewnia on selektywny rozdział siły napędowej pomiędzy tylne koła za pośrednictwem AMG TORQUE CONTROL. Efekt: moment obrotowy jest tu „elastycznie” kierowany do lewego i prawego koła, przy różnych przełożeniach, w zależności od sytuacji na drodze. To rezultat zastosowania przeprojektowanego tylnego dyferencjału z dwoma sprzęgłami wielotarczowymi, które selektywnie dbają o dopływ momentu do każdego z kół.
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+
Kontrola jego rozdziału pomiędzy osiami odbywa się elektromechanicznie, nie tylko w oparciu o prędkość jazdy, przyspieszenie boczne i wzdłużne oraz kąt skrętu kół, ale także z uwzględnieniem różnic w prędkości obrotowej poszczególnych kół, aktualnego biegu oraz położenia pedału przyspieszenia. Układ elektromechaniczny pozwala na bardziej wyrafinowane, przede wszystkim szybsze, sterowanie niż elektrohydrauliczny. Charakterystyka napędu zależy od wybranego trybu jazdy oraz ustawienia kontroli dynamiki jazdy AMG DYNAMIC.
Zupełnie nowy silnik Mercedes-AMG o pojemności 2,0 litrów i mocy do3 10 kW (421 KM) jest obecnie najmocniejszą wytwarzaną seryjnie 4-cylindrową jednostką turbo na świecie. Na tle poprzedniego motoru moc zwiększono nawet o 30 kW (40 KM). Wzrósł również maksymalny moment obrotowy, z 475 do nawet 500 Nm.
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+
Czterocylindrowy silnik występuje w dwóch wersjach mocy: podstawowej (285 kW/ 387 KM) oraz jako wariant S (310 kW/ 421 KM). Nowe kompaktowe SUV-y Mercedes-AMG mają sprinterskie osiągi: GLA 45 S 4MATIC+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 sekundy, a podstawowy GLA 45 4MATIC+ potrzebuje na to 4,4 sekundy. Maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do, odpowiednio, 270 oraz 250 km/h.
Maksymalna wartość momentu obrotowego to 500 Nm (480 Nm w wersji podstawowej) i jest dostępna w zakresie 5000-5250 obr/min (4750-5000 obr/min w wersji podstawowej).
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+
Jednostka korzysta z nowej turbosprężarki typu twin-scroll i przewodzi w swojej klasie także pod względem maksymalnej ciśnienia doładowania (2,1 bara). Po raz pierwszy otrzymała dwustopniowy wtrysk paliwa – bezpośredni, za pomocą piezoelektrycznych wtryskiwaczy, oraz do kolektora dolotowego.
Kierowca GLA 45 ma do wyboru 5 lub 6 trybów jazdy, wpływających nie tylko m.in. na reakcję na gaz i działanie przekładni czy napędu 4x4, ale także na dźwięk układu wydechowego.
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+
GLA 45 korzysta z adaptacyjnych amortyzatorów AMG RIDE CONTROL z trzema trybami pracy, od komfortowej po sportową. Układ ten działa w pełni automatycznie, dostosowując siły tłumienia dla każdego koła do sytuacji na drodze. Dzieje się to w ciągu milisekund, bezstopniowo, z szeroką rozpiętością charakterystyk tłumienia. W rezultacie wzrasta zarówno poziom komfortu jazdy, jak i zwinność prowadzenia.
Układ hamulcowy jest odporny na zmęczenie. W wersji podstawowej z przodu pracują 4-tłoczkowe stałe, jednoczęściowe zaciski hamulcowe z tarczami o wymiarach 350 x 34 mm, natomiast z tyłu – 1-tłoczkowe zaciski pływające i tarcze o wymiarach 330 x 22 mm. Tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane, aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać „puchnięciu” hamulców nawet przy ekstremalnym użytkowaniu.
Szare zaciski hamulcowe zdobią białe litery „AMG”. Wariant S i wersję podstawową z opcjonalnym pakietem AMG DYNAMIC PLUS wyposażono w jeszcze większy układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami i tarczami 360 x 36 mm z przodu. W tym przypadku zaciski są polakierowane na czerwono i opatrzone czarnym logo AMG.