Skoda zaprezentowała Octavię w wersji 4x4. Nie chodzi przy tym o uterenowioną Octavię Scout, ale klasyczne samochody, zarówno w wersji liftback, jak i kombi.
Skoda Octavia 4x4
System napędu 4x4 Skody Octavii oparto na układzie Haldex najnowszej, piątej generacji. Oznacza to, że w normalnych warunkach samochód posiada napęd wyłącznie na przednie koła, natomiast w razie wykrycia poślizgu automatycznie i niemal natychmiastowo (w ciągu ułamków sekund) dołączona zostaje tylna oś. Całość działa tak szybko, że utrata przyczepności właściwie nie występuje, a już na pewno nie jest zauważalna dla kierowcy. Dzięki takiemu rozwiązaniu zużycie paliwa jest niemal identyczne, jak w samochodach z napędem na przednią oś.
Skoda Octavia 4x4
Octavia 4x4 standardowo jest wyposażona w elektroniczną blokadę dyferencjału (EDL) oraz tylne wielowahaczowe zawieszenie typu Multilink (w samochodach z napędem ma jedną oś w zależności od silnika z tyłu stosowane jest albo zawieszenie z belką skrętną albo wielowahaczowe; to ostatnie w najmocniejszych wersjach silnikowych).
Skoda Octavia 4x4
Napęd 4x4 będzie dostępny w Octaviach z nadwoziem typu liftback oraz kombi w połączeniu z trzema silnikami wysokoprężnymi oraz jednym benzynowym. Oferta diesli obejmuje jednostki 1.6 TDI Green tec (105 KM) oraz 2.0 TDI (wersje 150 i 184 KM), natomiast silnik benzynowy to jednostka 1.8 TSI o mocy 180 KM, która oferowana jest wyłącznie ze zautomatyzowaną dwusprzęgłową, sześciobiegową przekładnią DSG.
Octavia 4x4 poszerza ofertę samochodów z napędem wszystkich kół Skody, która do tej pory obejmowała modele Yeti oraz Superb (zarówno w wersji sedan, jak i kombi).