Samochód został zaprojektowany zgodnie z nowym DNA projektowym marki, chociaż stylistycznie wyraźnie nawiązuje do poprzednika. To co najważniejsze, ukryto jednak pod maską. Ze względu na coraz ostrzejsze normy emisji spalin nowy Continental jest samochodem hybrydowym typu plug-in.
- Bentley Continental GT Speed. Układ napędowy
- Bentley Continental GT Speed. Układ jezdny
- Bentley Continental GTC Speed, czyli kabriolet
Bentley Continental GT Speed. Układ napędowy
Moc zapewnia zupełnie nowy hybrydowy układ napędowy Ultra Performance Hybrid o mocy 782 KM i momencie obrotowym równym 1000 Nm. Jego sercem jest 600-konny, 4-litrowy silnik V8 generujący maksymalnie 800 Nm, współpracujący z silnikiem elektrycznym o mocy 190 KM i momencie 450 Nm. Ponieważ silnik elektryczny eliminuje opóźnienie turbodoładowania, zastosowano dwie turbosprężarki typu single-scroll.
Bentley Continental GT
W efekcie Bentley Continental GT Speed rozpędza się do 100 km/h w 3,2 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 335 km./h. Akumulator o pojemności 25,9 kWh jest zamontowany za tylną osią. W trybie elektrycznym potrafi przejechać do 81 km (wg WLTP, realnie zapewnie około 65 km). Wg producenta zasięg łączony na pełnym baku i pełnej baterii to 859 km. Rozczarowuje czas ładowania, który wynosi niespełna 3 godziny.
W porównaniu z poprzednim Continentalem GT Speed, systemowy moment obrotowy wzrósł o ponad 11 proc, a moc silnika o 19 proc. To sprawia, że nowy Continental GT Speed jest najmocniejszym samochodem w historii brytyjskiego producenta.
Moment obrotowy trafia na wszystkie koła za za pośrednictwem ośmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej i elektronicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu (eLSD).
Bentley Continental GT
System wykorzystuje aktywne wektorowanie momentu obrotowego z przodu na tył poprzez centralny mechanizm różnicowy oraz wektorowanie na każdej osi za pomocą hamulców.
Bentley Continental GT Speed. Układ jezdny
Continental GT Speed i GTC Speed czwartej generacji korzystają z nowego aktywnego układu jezdnego Bentley Performance. Obejmuje on aktywny napęd na wszystkie koła, elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, układ kierowniczy na wszystkie koła, wektorowanie momentu obrotowego (przód z tyłu i na osiach), aktywny system antypoślizgowy Bentley Dynamic Ride oraz oprogramowanie sterujące ESC nowej generacji.
Bentley Continental GT
Po raz pierwszy w historii tego modelu rozkład masy samochodu wynosi 49:51. Osiągnięto to dzięki umieszczeniu akumulatora za tylną osią. Przy w pełni włączonym zaawansowanym systemie ESC, nowy Continental GT Speed jest całkowicie osadzony na podłożu i kontroluje trakcję, powstrzymując nadsterowność.
W trybie dynamicznym samochód dopuszcza pewien poślizg tylnej osi, pozwalając kierowcy kontrolować zachowanie pojazdu na zakrętach, jednocześnie utrzymując siatkę bezpieczeństwa, aby w razie potrzeby przywrócić go do linii. System ESC można również całkowicie wyłączyć, co zapewni najbardziej dynamiczne wrażenia z jazdy.
Bentley Continental GT
Bentley Continental GTC Speed, czyli kabriolet
Po raz pierwszy w historii rodziny Continental, nowy GTC z otwartym dachem jest wprowadzany na rynek w tym samym czasie, co wersja coupe. Kabriolet posiada siedmiopołaciowy dach materiałowy, dostępny w siedmiu kolorach nadwozia i rozkładany w 19 sekund przy prędkościach do 48 km/h.
Bentley Continental GTC
Bentley Continental GTC Speed rozpędza się do 100 km/h w 3,4 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 285 km/h.