Producenci samochodów ekskluzywnych, w których przypadku cena nie gra roli, mogą sobie pozwolić na ignorowanie norm emisji spalin. Z takiego założenia niechybnie wyszli inżynierowie Bentleya, którzy zaprezentowali właśnie zmodernizowany model Continental GT we wersji Mulliner.
Bentley Continental GT Mulliner
Model ten zadebiutował w 2020 roku. Mulliner to najbardziej luksusowa wersja Continentala GT, która dodatkowo może być bardzo mocno spersonalizowana. Od premiery auto było oferowane z silnikiem 4.0V8 lub 6.0W12.
Zmiany dotknęły Continentala GT Mulliner z dwunastocylindrową jednostką o pojemności 6 litrów. Nie będzie to już stosowny do tej pory silnik o mocy 635 KM, ale pochodząca z modelu Continental GT Speed jednostka o tej samej pojemności, ale mocy 659 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynosząym 900 Nm.
Bentley Continental GT Mulliner
Z nowym "sercem" Contintental GT Mulliner przyspiesza do 100 km/h w 3,6 s, natomiast prędkość maksymalna wynosi 335 km/h.
Mocniejszy silnik to niejedyna nowość z modelu GT Speed, która pojawiła się w wersji Mulliner. Z tego modelu pochodzi również zawieszenie ze skrętną tylną osią i aktywnym systemem redukcji przechyłów.
Bentley Continental GT Mulliner
Wnętrze Bentleya GT Mullinera można niemal dowolnie personalizować. Wybierać można m. in. z różnego rodzaju skórzanych tapicerek oraz 88 typów drewnianych oklein. Samodzielnie można wybrać również kolor nici, którymi przeszywana jest tapicerka.
Z zewnątrz samochód wyróżnia się zmienioną osłoną chłodnicy oraz otworami wentylacyjnymi hamulców z logiem Mulliner.
Bentley Continental GT Mulliner będzie ponadto nadal oferowany z silnikiem V8, w tym wypadku producent nie zdecydował się na przeprowadzenie żadnych zmian.