Bentley zaprezentował model GT Convertible, czyli pokazanego po raz pierwszy rok temu Bentleya GT w wersji cabrio.
Bentley Continental GT Convertible
Samochód jest wyposażony w automatycznie składany, miękki dach. Składanie i rozkładanie dachu zajmuje 19 sekund i możliwe jest podczas jazdy, pod warunkiem nieprzekraczania prędkości 50 km/h.
Producent zapewnia, że kabriolet jest tak samo luksusowy, jak wersja coupe. Przykładowo po zamknięciu dachu hałas ma być niemal identyczny w obu wersjach nadwoziowych. Co więcej, w kabriolecie pojawiło się kilka rozwiązań mających podnosić komfort jazdy bez dachu - nowością jest podgrzewanie podłokietników, poza tym tym podgrzewana może być kierownica i fotele, zwiększono również wydajność ogrzewania karku.
Bentley Continental GT Convertible
Poza tym wnętrze GT Convertible jest identyczne, jak w coupe. Mamy więc do czynienia z materiałami z najwyższej półki, na dużą skalę wykorzystano drewno, skórę i aluminium. Jednocześnie auto jest na wskroś nowoczesne, o czym przypominają np. wirtualne zegary czy umieszczony na konsoli środkowej ekran systemu infotaiment o przekątnej 12,3 cala.
Co ciekawe, jeśli komuś ekran ten zaburza wygląd wnętrze, można go obrócić do wnętrza, dzięki czemu otrzymujemy gładką przestrzeń lub - alternatywnie - trzy analogowe zegary.
Bentley Continental GT Convertible
Niezależnie od nadwozia Bentley GT Convertible jest napędzany silnikiem W12 o pojemności 6 litrów i mocy 635 KM. Maksymalny moment obrotowy to niebagatalne 900 Nm. GT Convertible przyśpiesza do 100 km/h w 3,8 s i może rozpędzić się do 333 km/h.
A trzeba w tym miejscu zauważyć, że fizyka jest nieubłagana i by zachować wysoką sztywność nadwozia w kabriolecie konieczne było zastosowanie specjalnych wzmocnień, co musiało odbić się na masie - GT Convertible waży 2414 kg, czyli 160 kg więcej niż coupe.
Producent zapewnia jednak, że w stosunku do poprzednika masa auta spadła o 20 proc, a sztywność zwiększyła się o 5 procent.