Bentley Continental GT3-R to najszybszy pojazd drogowy w historii angielskiej marki. Inspiracją dla powstania tego pojazdu była wyczynowa wersja Continental GT3, która rywalizuje w wyścigach. Mimo sportowych genów GT3-R ma homologację drogową.
Bentley Continental GT3-R
Samochód napędzany jest dobrze znanym z innych modeli Bentleya podwójnie doładowanym silnikiem V8 o pojemności 4 litrów. Na potrzeby GT3-R silnik został zmodyfikowany, by generować 580 KM mocy (przy 6000 obr/min) i 700 Nm momentu obrotowego (już od 1700 obr/min).
Bentley Continental GT3-R
Moc przenoszona jest na wszystkie cztery koła (układ stałego napędu, rozkład momentu między osiami to 40:60 z przewagą tylnej osi) za pomocą skrzyni automatycznej ZF o ośmiu biegach i skróconych przełożeniach. Dzięki temu, oraz nadwoziu, które jest o 100 kg lżejsze niż w Bentleyu Continental GT, samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 170 mil/h, czyli 283 km/h. To czyni z Continentala GT3-R najszybszy samochód z homologacją drogową w całej historii Bentleya.
Bentley Continental GT3-R
Mocniejszy silnik to podstawa, ale zmian w Continentalu GT3-R znajdziemy więcej. W samochodzie zastosowano tytanowy układ wydechowy, zmodyfikowane zawieszenie bazujące na tym, które znajdziemy w Continentalu V8 S i przeprogramowany system ESP, który pozwoli kierowcy na więcej swobody. Za hamowanie odpowiadają ośmiotłoczkowe zaciski, które współpracują z tarczami o średnicy 42 cm z przodu i 36 cm - z tyłu. Samochód porusza się na 21-calowych felgach, na których zamontowano opony 275/35.
Bentley Continental GT3-R
We wnętrzu Bentleya Continental GT3-R znajdziemy tylko dwa sportowe fotele, z poprawionym trzymaniem bocznym. Sportowe osiągi nie oznaczają jednak rezygnacji z luksusu - środek wykończono skórą, włóknem węglowym i alcantarą.
Z zewnątrz samochód wyróżnia się nowym spojlerem przednim i tylnym - na klapie bagażnika. Ponadto na masce pojawiły się otwory poprawiające chłodzenie jednostki napędowej.
Bentley Continental GT3-R powstanie w limitowanej serii 300 egzemplarzy. Każdy samochód będzie montowany ręcznie w siedzibie Bentleya w Crewe, natomiast wykończenie będzie wykonywane przez specjalistów z Bentley Motorsport. Pierwsze samochody trafią do właścicieli pod koniec roku.