Wygląd Citroena C4 nowej generacji nie był już tajemnicą, bo Francuzi zaprezentowali go jeszcze w czerwcu. Teraz jednak poznaliśmy szereg danych technicznych.
]Nowy Citroen C4 ma 436 cm długości, 180 cm szerokości i 152,5 cm wysokości, a to wszystko przy rozstawie osi 2670 mm. Pojemność bagażnika to 380 litrów. To oznacza, że C4 jest o 20 cm dłuższy od C4 Cactus i ma o 20 litrów większy bagażnika.
Nadwozie może się podobać. Tylna szyba, to tak naprawdę dwie szyby przedzielone spojlerem, Citroen wrócił więc do rozwiązania zastosowanego w trzydrzwiowej wersji C4 I generacji.
Z kolei wnętrze zdominowane jest przed dwa duże wyświetlacze. Jedyne urozmaicenie stanowi fizyczny panel sterowania klimatyzacją.
O wysoki poziom komfortu mają zadbać nie tylko zaawansowane fotele (stosowane m.in. w C4 Cactus), ale również zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi.
Co ciekawe, nowy Citroen C4 nie będzie oferowany w wersji hybrydowej, ale będzie autem albo spalinowym lub elektrycznym. Elektryczna wersje e-C4 napędzana jest znanym z bateryjnych aut koncernu PSA silnikiem o mocy 136 KM, a energię czerpie w baterii o pojemności 50 kWh. Zgodnie z deklaracjami producenta ma to wystarczać do przejechanie do 350 km.
Przy pomocy szybkiej ładowarki (100 kW) baterie będzie można naładować do 80 proc w pół godziny.
Prędkość maksymalna e-C4 została ograniczona do 150 km/h, zaś sprint do 100 km/h zajmuje 9,7.
Jeśli ktoś woli silniki konwencjonalne, nie zawiedzie się. Gama jednostek benzynowych nowego C4 obejmuje silnik 1.2 Puretech o mocy 100 KM i 1.2 Puretech o mocy 130 (również z automatyczną przekładnią). Gamę zamyka jednostka 1.2 o mocy 155 KM (dostępna wyłącznie z automatem).
Dostępne będą również silnika diesla 1.5 BlueHDI o mocy 110 i 130 KM (mocniejszy opcjonalnie z automatyczną przekładnią).
Nowy Citroen C4 trafi do salonów jesienią.