Na tą chwilę amerykańscy fani Forda czekali aż ćwierć wieku. Po 25 latach z linii montażowej w Michigan Assembly Plant, zjechały właśnie pierwsze egzemplarze nowego Forda Bronco!
Produkcja całkowicie nowego Forda Bronco wystartowała w zakładzie montażowym w Michigan 23 czerwca. Nie tylko dwudrzwiowe ale i – po raz pierwszy w historii - czterodrzwiowe modele są już w drodze do salonów Forda w całej Ameryce.
Nowy Ford Bronco
Dla amerykańskich fanów marki to historyczna chwila. W 1965 roku Michigan Truck Plant — obecnie Michigan Assembly Plant — rozpoczęło produkcję oryginalnego Forda Bronco. Passa modelu trwała pięć generacji i zakończyła rynkową przygodę Bronco 12 czerwca 1996 roku. W tym 31-letnim okresie Ford wyprodukował ponad 1,1 miliona egzemplarzy tego samochodu. Wypada dodać, że Ford to obecnie największy pracodawca w Stanach Zjednoczonych. Uruchomienie linii montażowej nowego Bronco wiązało się ze stworzeniem dodatkowych 2 700 miejsc pracy. Łączne zatrudnienie w zakładzie w Michigan sięga obecnie 4 900 osób.
Nowy Ford Bronco
Niestety – z uwagi na europejskie normy emisji spalin nowy Ford Bronco – a ściślej – rodzina Bronco - raczej nie zawita na Stary Kontynent. Rodzina – bo w klienci wybrać mogą między „twardymi” – opartymi na solidnej ramie – Bronco lub Bronco Sport z samonośnym nadwoziem (bazuje na innej, przednionapędowej platformie). Jednak bez względu na wybór klienta, w ramach tego projektu Ford będzie oferował samochody wyłącznie z napędem na obie osie.
Nowy Ford Bronco
Klasyczne, dwudrzwiowe, egzemplarze standardowo otrzymują zdejmowany dach typu hardtop.
W autach o konstrukcji ramowej z tyłu jest klasyczny sztywny most Dana 44 AdvanTEK na wahaczach wleczonych i sprężynach śrubowych. Przednia oś to w pełni niezależne zawieszenie i mechanizm różnicowy Dana AdvanTEK. Za dopłatą obie osie mogą zostać wyposażone w klasyczną blokadę mechanizmów różnicowych.