Amerykańska marka rozpoczęła produkcję usportowionego modelu nowego Focusa. Budową auta zajęła się niemiecka fabryka w Saarlouis. Pierwsze egzemplarze trafić mają do nabywców już na wiosnę.
Ford Focus RS
RS to najbardziej bezkompromisowa ze wszystkich dotychczasowych wersji popularnego kompaktu. Przypominamy, że samochód – wzorem legendarnego Escorta Cosworth – otrzymał doładowany silnik i napęd 4x4.
Układ o nazwie Ford Performance All-Wheel-Drive opiera się na dwóch elektronicznie sterowanych zestawach sprzęgłowych po obu stronach tylnego mechanizmu różnicowego. Zarządzają one nie tylko rozdziałem napędu między przednią a tylną osią, ale też dystrybucją momentu obrotowego pomiędzy prawe i lewe koło na tylnej osi.
Ford Focus RS
Pod maską znalazł się czterocylindrowy motor z rodziny EcoBoost o pojemności 2,3 l. Jednostka generuje moc 350 KN (przy 5800 obr./min) i osiąga 440 Nm (w zakresie od 2700 do 4000 obr./min). Dzięki temu samochód „wystrzeliwuje” do setki w zaledwie 4,7 s i osiąga prędkość maksymalną aż 266 km/h.
Ford Focus RS
Standardowe wyposażenie, oprócz pakietu ospiolerowania, obejmuje m.in. sportowe fotele Recaro czy układ hamulcowy sygnowany przez Brembo. Klienci mogą też liczyć m.in. na biksenonowe reflektory, system multimedialny SYNC3 czy rozbudowany system audio z dziesięcioma głośnikami.
Przypominamy, że od 1 stycznia zamówienia na nowego Forda Focusa RS można już składać u polskich dealerów marki. Auto w podstawowej odmianie wycenione zostało przez polskiego importera na 157 790 zł.