Obecna generacja Forda Galaxy debiutowała w 2006 roku, w motoryzacji oznacza to szmat czasu. Nic więc dziwnego, że Ford zdecydował się wreszcie na prezentację nowej wersji tego pojazdu.
Ford Galaxy
Dziwne jest jednak to, że nowe Galaxy - oficjalnie przez producenta nazwane nową generacją - jest tak naprawdę modelem po głębokim liftingu. Galaxy otrzymał całkowicie nowy przód z nowym zderzakiem, pasem przednim, osłoną chłodnicy, reflektorami i maską, zmieniony tył (przeszklenie szyby łączy się ze światłami zespolonymi) oraz całkowicie nowe wnętrze.
Natomiast płyta podłogowe i stylizacja bocznej części auta (w tym linia okien) pozostały bez zmian. Rewolucji nie ma również w zakresie jednostek napędowych.
Ford Galaxy
W kabinie nowego Forda Galaxy znajdziemy siedem pełnowymiarowych foteli. Wnętrze można dowolnie aranżować. Konfiguracja przestrzeni pasażerskiej i bagażowej jest łatwa, bowiem w tylnej części bagażnika umieszczono panel sterowania, który za pomocą jednego przycisku umożliwia składanie wszystkich pięciu foteli drugiego i trzeciego rzędu.
Nowością jest funkcja automatycznego składania i rozkładania foteli trzeciego rzędu, za co również odpowiada ten sam panel sterowania. Po złożeniu foteli otrzymujemy przestrzeń bagażową o płaskiej powierzchni.
Ford Galaxy
Deska rozdzielcza nowego Galaxy nawiązuje do Mondeo. Samochód opcjonalnie może być wyposażony w analogowo-cyfrowe zegary z 10-calowym ekranem, z Mondeo pochodzi układ klimatyzacji oraz układ infotainment Sync 2.
W nowym Galaxy zmodyfikowano zawieszenie. W opcji tylny zawieszenie może być samopoziomujące, a także adaptacyjne (trzy tryby pracy: sport, normal i comfort). Samochód otrzymał również adaptacyjne wspomaganie kierownicy. Poprawiono poziom wygłuszenia wnętrza.
Ford Galaxy
Nowy Ford Galaxy będzie mógł być bardzo bogato wyposażony. Na liście dostępnych systemów są m.in. inteligentny ogranicznik prędkości, adaptacyjny tempomat, system zapobiegania kolizjom, adaptacyjne reflektory, system automatycznego parkowania, monitorowania martwego kąta, pasa ruchu i drogi podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca postojowego.
Oferta jednostek napędowych nowego Forda Galaxy obejmuje silnik 2.0 TDCI w wersjach o mocy 120, 150, 180 i 210 KM. Silnik ten poddano modernizacji, zastosowano nową konstrukcję głowicy cylindra, zmiany dotknęły układ wtryskowy, poprawiono system redukcji spalin.
Nowości wśród benzynowych silników EcoBoost to jednostki 1.5 o mocy 160 KM oraz 2.0 o mocy 240 KM. Oczywiście wszystkie silniki stosowane w nowym Galaxy spełniają normę emisji Euro 6.
Ford nie podał jeszcze daty rynkowego debiutu nowego Galaxy. Nie znamy również jeszcze cen.