Hyundai zaprezentował pierwsze grafiki przedstawiające model Genesis nowej generacji.
Genesis to sedan klasy średniej. Pierwsza informacje na temat nowej generacji tego pojazdu zaprezentowano na specjalnym spotkaniu z mediami, które odbywało się w centrum badawczo-rozwojowym Hyundaia w Korei Południowej.
Samochód jest już gotowy, na rynek koreański wejdzie jeszcze w tym roku, natomiast na rynki zagraniczne będzie sukcesywnie wprowadzany od przyszłego roku. Hyundai prace nad tym modelem rozpoczął już cztery lata temu. Ich efektem ma być pojazd, który w niczym nie będzie ustępował europejskim samochodom zaliczanym do segmentu premium.
Hyundai Genesis
Genesis jest kolejnym modelem Hyundaia zaprojektowanym według języka stylistycznego nazwanego Fluidic Sculpture, który jednak stopniowo ewoluował, by obecnie przyjąć nazwę Fluidic Sculpture 2.0. Genesis jest pierwszym pojazdem zaprojektowanym według tej poprawionej wersji.
Wszystkich szczegółów dotyczących nowego modelu jeszcze nie znamy. Wiadomo jednak, że auto ma się cechować wysoką sztywnością nadwozia oraz świetnymi właściwościami jezdnymi - samochód testowano m.in. na północnej pętli toru Nurburgring. Komfort również ma być na wysokim poziomie o co zadba aktywne, elektronicznie sterowane zawieszenie.
Nowością jest elektryczne wspomaganie kierownicy połączone z układem kierowniczym o zmiennym przełożeniu, dzięki czemu samochód jest stabilny podczas jazdy z wysokimi prędkościami oraz umożliwia łatwe manewrowanie na parkingach (nie trzeba dużo kręcić kierownicą).
Napęd standardowo będzie trafiał na koła tylne. Samochód będzie jednak dostępny również w wersji 4x4, a system napędu wszystkich kół nosi nazwę HTRAC. Szczegółów nie znamy, wiadomo jednak, że moment obrotowy będzie transferowany między osiami w zależności od przyczepności poszczególnych kół, a nie będzie sztywno rozdzielony. Hyundai nie ujawnił jeszcze żadnych informacji na temat zastosowanych jednostek napędowych.
Jak na razie nie wiadomo, czy i kiedy nowy Hyundai Genesis trafi do Polski. Na Starym Kontynencie walka z niemieckimi samochodami segmentu premium może być niezwykle trudna. Skoro jednak w naszym kraju obecnie można kupić Genesisa Coupe (a jest to naprawdę świetny samochód), to niewykluczone, że sedan również trafi do polskich salonów.