Jedną z premier salonu w Genewie będzie całkowicie nowy Hyundai i20. Sporo już wiemy o tym samochodzie.
Hyundai i20
To już trzecia generacja Hyundaia i20, modelu, który po raz pierwszy został pokazany w roku 2008. Samochód będzie produkowany w Europie, w fabryce Hyundaia zlokalizowanej w Izmir w Turcji.
W porównaniu do poprzednika nowa generacja i20 wygląda bardziej dynamiczne. Sprawia to obniżony dach (-24 mm), szersze (+30 mm) i dłuższe nadwozie (+5 mm), a także zwiększony rozstaw osi (+10 mm).
Hyundai i20
Większe nadwozie i rozstaw osi oznaczaą więcej miejsca dla pasażerów z tyłu. Dodatkowo o 25 litrów zwiększono pojemność bagażnika, która wynosi obecnie 351 litrów.
Nowy Hyundai i20, poza nowym wyglądem zewnętrznym, został wyposażony także w szereg innowacyjnych technologii. We wnętrzu znajdziemy dwa kolorowe ekrany o przekątnej 10,25 cala. Pierwszy z nich zastępuje tradycyjne zegary, natomiast drugi obsługuje nawigację oraz system multimedialny. Oba ekrany zostały wizualnie połączone i tworzą całość wkomponowaną w deskę rozdzielczą. Podobne rozwiązanie znajdziemy w wielu nowych modelach Mercedesa!
Hyundai i20
Pakiet systemów bezpieczeństwa obejmuje teraz m.in. nowej generacji asystenta unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych oraz rowerzystów, a także oparty na nawigacji inteligentny tempomat (NSCC).
Gama silników Hyundaia i20 składa się z dwóch silników i trzech skrzynń biegów.
Hyundai i20
Jednostka 1.0 T-GDi dostępna jest w dwóch wersjach o mocy 100 KM lub 120 KM. Po raz pierwszy dostępny jest 48-woltowy, hybrydowy układ napędowy, opcjonalnie w wersji 100 KM lub standardowo w wersji 120 KM. Do wyboru, z 48-woltowym układem hybrydowym, jest siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów (7DCT) lub nowo opracowana sześciobiegowa manualna skrzynia biegów (iMT).
Cechą szczególną przekładni iMT jest możliwość oddzielenia silnika od skrzyni biegów po zwolnieniu przez kierowcę pedału przyspieszenia. Umożliwia to przejście samochodu w tryb wybiegu i oszczędzanie paliwa.
Silnik 1.0 T-GDi będzie dostępny również w wersji konwencjonalnej, bez 48-woltowego układu hybrydowego. Ta 100-konna jednostka będzie parowana z przekładnią 7DCT lub manualną 6-biegową skrzynią biegów.
Natomiast bazowa wersja będzie napędzana klasycznym, wolnossącym, czterocylindrowym silnikiem 1.2 MPi o mocy 84 KM, łączonym z pięciobiegową manualną skrzynią biegów.