W ofercie Hyundaia pojawił się właśnie nowy groźny oręż.
Gama modelowa polskiego importera koreańskiej marki poszerzyła się o nową generację popularnego suva – model Santa Fe.
Na rynku polskim samochód oferowany jest wyłącznie z silnikami wysokoprężnymi. Do wyboru są mniejszy – 2,0 l. CRDI o mocy 150 KM i momencie obrotowym 382 Nm, oraz większy – o pojemności 2,2 l CRDI rozwijający 197 KM i aż 431 Nm.
Nowy Hyundai Santa Fe
Oba mają nowoczesną konstrukcję (szesnastozaworowa głowica, doładowanie i wtrysk bezpośredni) i zapewniają autu całkiem niezłe osiągi. Słabszy zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 11 sekund, mocniejszy w zaledwie 9,4 s. Co ciekawe – przynajmniej wg producenta – mniejsze zużycie paliwa zapewnia mocniejsza wersja, która spalać ma średnio 7,1 l oleju napędowego na 100 km. Słabszy model zużywa o ok. 1 litr paliwa więcej.
W polskiej ofercie samochody dostępne są w wersji z napędem na jedną lub obie osie. Klienci mają też do wyboru odmiany przystosowane do przewozu pięciu lub siedmiu osób.
Nowy Hyundai Santa Fe
Najtańszy pięciomiejscowy Hyundai Santa Fe – wersja Style – z silnikiem 2,0 l CRDI wyceniona została na 129 900 zł. Dwa dodatkowe miejsca wycenione zostały na 4 tys. zł. Dopłaty – 2,5 tys. zł – wymaga też metalizowany lakier.
Na szczęście lista wyposażenia standardowego jest bogata. W podstawowej wersji otrzymujemy m.in.: dwustrefową klimatyzację z jonizatorem powietrza, podgrzewane przednie fotele, pełny pakiet elektryczny a nawet kamerę cofania. Kierowcę wspomagają również m.in. tempomat oraz systemy kontroli zjazdu, ruszania na wzniesieniu czy kontroli trakcji.
Nowy Hyundai Santa Fe
Najtańszy Santa Fe z mocniejszym silnikiem o mocy 197 KM (dostępny wyłącznie z napędem 4x4) wyceniony został na 137 900 zł. Dopłaty w wysokości 6 tys. zł wymaga automatyczna skrzynia biegów (dostępna wyłącznie z mocniejszą jednostką napędową). Na 4 tys. zł Hyundai wycenił fabryczną nawigację, dopłaty 5 tys. zł wymaga panoramiczne okno dachowe.