Niemal równy rok po premierze Jeep wprowadza na polski rynek nową generację Cherokee. Ile trzeba będzie zapłacić za nowego amerykańsko-włoskiego SUV-a?
Jeep Cherokee
Nowego Jeepa Cherokee zbudowano na płycie podłogowej Dodge'a Dart. Z kolei ten pojazd powstaje na zmodyfikowanej płycie Alfy Romeo Giulietta. Takie, dość skomplikowane, są korporacyjne powiązania... Jeep podkreśla, że dzięki nowej płycie Cherokee jest nawet o 181 kg lżejszy od poprzednika (w USA sprzedawanego jako Liberty, w Europie - Cherokee). Płyta ta umożliwiła również zastosowanie w pełni niezależnego zawieszenia obu osi (z przodu typu McPherson, z tyłu typu Multilink), co oznacza znacznie lepsze prowadzenie na nawierzchni utwardzonej.
Jeep Cherokee
W Polsce Jeep Cherokee będzie napędzany wysokoprężnym silnikiem 2.0 Multijet II produkcji Fiata (moce 140 i 170 KM) oraz benzynowym silnikiem V6 Pentastar konstrukcji amerykańskiej o pojemności 3.2 l i mocy 272 KM.
Nowość w Cherokee stanowi automatyczna skrzynia biegów o... dziewięciu przełożeniach. Będzie ona stosowana w samochodach z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi o mocy 170 KM. Najsłabsze, 140-konne wersje będą miały montowane manualne przekładnie o sześciu biegach.
Jeep Cherokee
Nowa generacja Cherokee będzie pierwszą w Europie, która dostępną również z napędem tylko jednej osi (wcześniejsze generacje również posiadały wersje z napędem 4x2, ale sprzedawano je wyłącznie za oceanem). Samochód w takiej konfiguracji dostępny będzie wyłącznie w bazowej wersji wyposażeniowej, z manualną przekładnią i z silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 KM.
Jeep Cherokee
Pozostałe wersje Jeepa Cherokee posiadają napęd na wszystkie koła, przy czym są stosowane aż trzy różne rodzaje napędu 4x4.
Jeep Active Drive I to najprostszy typ oparty o centralny dyferencjał typu torsen, który automatycznie przekazuje moment obrotowy na koła o większej przyczepności. Kierowca nie ma żadnych możliwości ingerencji w pracę tego typu napędu. Jeep Active Drive I dostępny jest ze wszystkimi wersjami silnikowymi, wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.
Jeep Cherokee
Bardziej zaawansowane rozwiązanie to Jeep Active Drive II. To układ z dwoma dyferencjałami, który daje kierowcy możliwość wyboru jednego z kilku trybów pracy, system ten posiada również reduktor. Ten typ stosowany może być wyłącznie z wysokoprężnym silnikiem o mocy 170 KM.
Ostatni typ napędu to Jeep Active Drive II Lock, który jest tak naprawdę systemem Jeep Active Drive II wzbogaconym o blokadę tylnego dyferencjału. Układ ten znajdziemy wyłącznie w najbogatszej wersji wyposażeniowej, w samochodach z silnikiem benzynowym.
Jeep Cherokee
Dwa ostatnie typy napędu współpracują z udoskonalonym systemem kontroli trakcji Selec-Terrain, przy pomocy którego kierowca może wybrać jeden z kilku rodzajów nawierzchni, po której porusza się pojazd (dostępne tryby to: Auto, Snow, Sport, Sand/Mud i Rock).
Nowy Jeep Cherokee będzie dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych: Longitude (wyłącznie z silnikami Diesla i napędem na dwa koła lub Active Drive I), Limited (diesle i benzyna) oraz Trailhawk (wyłącznie z silnikiem benzynowym i napędem Active Drive II Lock).
Jeep Cherokee
Ceny rozpoczynają się kwotą 139 900 zł, tyle kosztuje bazowa wersja Longitude z manualną skrzynią biegów, silnikiem o mocy 140 KM i napędem jednej osi. To samo auto z napędem Active Drive I wyceniono na 153 900 zł, z kolei za wersję 170-konną trzeba zapłacić 169 900 zł, przy czym od razu dostajemy automatyczną skrzynię biegów.
Jeep Cherokee
Na 199 900 zł wyceniono samochód z napędem Active Drive II (w pakiecie dostajemy silnik Diesla o mocy 170 KM, skrzynię automatyczną i wersję wyposażenia Limited). Ze względu na podatek akcyzowy najwyższe są ceny samochodów z silnikami benzynowymi. Auto w wersji Limited z silnikiem V6 i napędem Active Drive I kosztuje 199 900 zł, zaś ten sam silnik ale w połączeniu z napędem Active Drive II Lock i w wersji Trailhawk wyceniono na 193 900 zł.
Dodajmy, że wszystkie samochody w standardowym wyposażeniu posiadają m.in. pełną elektrykę i automatyczną, dwustrefową klimatyzację.