Na salonie we Frankfurcie Seat zaprezentował Leona ST, czyli auto z nadwoziem kombi. To już trzeci - po trzy i pięciodrzwiowym hatchbacku - model w gamie Leona.
Seat Leon ST
Nadwozie mierzy 4,53 m długości - samochód jest więc aż o 26 cm dłuższy od odmiany pięciodrzwiowej. Dodatkowa przestrzeń spożytkowana została na powiększenie bagażnika. Kufer Leona ST mieści 587 litrów pojemności - po rozłożeniu tylnej kanapy auto pomieścić może do 1470 litrów bagażu.
Zgodnie z nową polityką Volkswagena wszystkie jednostki napędowe wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. Klienci mają do wyboru trzy odmiany benzynowe o pojemnościach: 1,2 l, 1,4 l i 1,8 l oraz dwie odmiany wysokoprężne (1,6 l i 2,0) oferowane aż w czterech wariantach mocy.
Oprócz najsłabszej jednostki o pojemności 1,2 l wszystkie zapewniają autu dobre osiągi. Leon ST z benzynowym 1,4 l pod maską przyspiesza do 100 km/h w 8,2 sekundy. Odmiana z silnikiem o pojemności 1,8 l potrzebuje na to zaledwie 7,8 sekundy.
Seat Leon ST
Całkiem przyzwoicie prezentują się też możliwości Diesli. Najsłabszy 1,6 l TDI o mocy 105 KM zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 11,1 s. W ofercie pojawią się też modele 2,0 l rozwijające 150 KM lub 184 KM.
Przy okazji premiery wersji ST w gamie modelowej Leona pojawi się też odmiana o nazwie Ecomotive - hiszpański odpowiednik Volkswagenów z rodziny Bluemotion. Samochody oferowane będą we wszystkich wersjach nadwoziowych - źródłem napędu jest wysokoprężne 1,6 l TDI o mocy 110 KM. By osiągnąć jak najniższe zużycie paliwa zastosowano specjalną, sześciostopniową skrzynię biegów o dłuższych przełożeniach i opony o obniżonych oporach toczenia. W stosunku do zwykłych Leonów auta będą też delikatnie obniżone i wyposażone w pakiet dodatkowych elementów aerodynamicznych mających na celu zmniejszenie oporu powietrza.
Przedstawiciele Seata podkreślają, że zasięg zatankowanego do pełna Leona Ecomotive wynosi ponad 1500 km!