Lexus LS to największy i najbardziej luksusowy model japońskiego producenta. Samochód ten, którego obecna generacja debiutowała już 6 lat temu, został właśnie poddany liftingowi.
Lexus LS 600h L
Najwyraźniej Japończycy uznali, że tak dopracowanych i drogich samochodów nie obowiązują reguły mówiące, że co 6 lat należy zaprezentować nową generację i po pierwszym, niewielkim liftingu, który przeprowadzono 3 lata temu, zamiast prezentować nowy model teraz samochód poddali znacznie poważniejszej kuracji odmładzającej.
Lexus LS F Sport
Największa zmiana, widoczna jest już na pierwszy rzut oka. Przód samochodu zyskał nowy grill, charakterystyczny dla nowych modeli Lexusa: CT, GS i RX. Jednak zmiany stylistycznie to nie wszystko. Japońscy inżynierowie zapewniają, że w samochodzie wprowadzono aż 3 tys. zmian, dzięki czemu nowy LS ma niemal na każdym polu być lepszy od poprzedniego.
Lexus LS 600h L
Co więc zmieniono? Samochód otrzymał nadwozie o zwiększonej sztywności, dzięki czemu lepsze mają być właściwości jezdne. Zmodernizowane pneumatyczne zawieszenie ma zapewniać jeszcze lepsze tłumienie i komfort, samochód ma również lepiej hamować, a bardziej bezpośredni układ kierownicy ma dawać więcej sportowych wrażeń i lepsze czucie drogi.
Lexus LS F Sport
Do dyspozycji kierowcy oddano również system Drive Mode Select. Dzięki niemu można dostosować wszystkie parametry jezdne (pracę zawieszenia, skrzyni biegów, układu kierowniczego) do własnych upodobań. Wybierać można pomiędzy pięcioma trybami pracy: Eco, Comfort, Normal, Sport i Sport+. System ten integruje wiele ustawień, które wcześniej trzeba było konfigurować oddzielnie.
Lexus LS
Nowością jest również wersja F Sport. LS 600h F Sport cechuje się obniżonym o 1 cm zawieszeniem, bardziej agresywną stylizacją, 6-tłoczkowymi zaciskami Brembo oraz zmienionym dźwiękiem, który... dzięki specjalnej instalacji powstaje w układzie dolotowym i jest specjalnie przekierowany do kabiny... Ponadto tylnonapędowy LS 460 posiada dyferencjał typu torsen o ograniczonym poślizgu.
Lexus LS
Wnętrze Lexusa LS ma być jeszcze bardziej komfortowe niż do tej pory. Czterostrefowa klimatyzacja posiada aż 13 czujników temperatury, może również automatycznie sterować wentylację i ogrzewaniem foteli i kierownicy.
Znudzeni pasażerowi mogą poświęcić się słuchaniu muzyki odtwarzanej przez 19-głośnikowy Mark Levinson Reference Surround System lub oglądać filmy Blue-ray na ekranie o średnicy 12,3 cala. Kierowcę wspomaga natomiast nawigacja, mapy zapisane są na pokładowym twardym dysku, a dzięki połączeniu z internetem są one zawsze aktualne.
Lexus LS
Samochód jest również wyposażony we wszystkie możliwe systemy zwiększające bezpieczeństwo na czele z aktywnym tempomatem wykrywającym nie tylko inne samochody, ale również pieszych.
Flagowa wersja, LS 600h napędzana jest na cztery koła przez benzynowy silnik V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 394 KM, który wspomaga jednostka elektryczna. Sumaryczna moc obu jednostek wynosi 445 KM, dzięki czemu auto przyspiesza do 100 km/h w 6,1 s (wcześniej 6,3 s). Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym to 8,6 l/100 km, czyli o 0,7 l/100 mniej niż wcześniej.
Światowa premiera nowego Lexusa LS odbędzie się pod koniec września na salonie samochodowym w Paryżu. Auto trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.