Nissan Almera to samochód w Polsce dobrze znany. Druga generacja tego modelu, której produkcję zakończono w 2006 roku, była ostatnim klasycznym kompaktem tego japońskiego producenta.
Nissan Almera
Teraz, niespodziewanie, Almera wraca. Na salonie w Moskwie Nissan zaprezentował zupełnie nowy pojazd o tej nazwie. To również kompaktowy samochód, ale już nie hatchback, a sedan. I tym razem model ten na pewno nie będzie sprzedawany w całej Europie.
Almera, która zadebiutowała w Moskwie to samochód skonstruowany z myślą o rynku rosyjskim, chociaż nie można wykluczyć, że będzie oferowany na innych rynkach rozwijających się. Auto otrzymało wzmocnione zawieszenie o dużym prześwicie (16 cm), dzięki czemu ma dobrze spisywać się podczas eksploatacji na drogach niskiej jakości, nawet tych pozbawionych asfaltowej nawierzchni.
Nissan Almera
W samochodzie nie znajdziemy wyrafinowanych rozwiązań technicznych, producent postawił na prostotę i trwałość. Stąd pod maską nie ma tak modnych ostatnio silników turbo. Źródłem napędu jest wolnossąca jednostka 1.6 o 16 zaworach i mocy 102 KM. Napęd przekazywany jest na koła przednie za pośrednictwem manualnej, pięciobiegowej skrzyni biegów, opcjonalnie dostępna będzie przekładnia automatyczna.
Nowy Nissan Almera ma 4656 mm długości i 2700 mm rozstawu osi, co oznacza, że na tylnej kanapie nie będzie można narzekać na brak miejsca. Takim rozstawem osi mogą chwalić się raczej samochody klasy D niż kompaktowe.
Nissan Almera
Co ciekawe, nowy Nissan Almera produkowany będzie w Rosji. W zakładach w Togliatti, które należą do aliansu Nissan-Renault oraz AwtoWAZ uruchomiono właśnie nową linię produkcyjną, dzięki czemu moce produkcyjne wynoszą 350 tys. samochodów rocznie.
Rosja to jeden z najważniejszych rynków zbytu dla Nissana, największy w Europie i piąty na świecie. Jednocześnie Nissan jest największą japońską marką w Rosji, do której należy 5,5 proc. rynku.
Nissan Almera
Warto dodać, że sprzedaż Nissanów w Rosji w 2011 roku wzrosła w stosunku do roku 2010 aż o 75 proc, przez co fabryka japońskiej marki w Sankt Petersburgu, w której powstają Teana, X-TRAIL and Murano, wykorzystuje 100 proc. mocy produkcyjnych, działając na trzy zmiany. Co więcej, planuje się, że w zakładach tych w 2014 roku uruchomiona zostanie produkcja Qashaqia nowej generacji, co powinno jeszcze bardziej wzmocnić pozycję Nissana na rynku rosyjskim.