Na salonie paryskim Land Rover zaprezentuje nową generację swojego luksusowego SUV-a, czyli Range Rovera.
Wiadomo, że w obecnych czasach producenci zmuszeni są obniżania emisji spalin. Osiągnąć to można tylko poprzez redukcję zużycia paliwa. A to z kolei można osiągnąć np. metodą downsizingu (który daje efekt głównie w cyklu pomiarowym) i tę metodę wybiera większość producentów.
Całkowicie nowy Range Rover
Land Rover poszedł jednak w innym kierunku. Uznał, że małe silniki turbo nie będą pasowały do charakteru flagowego, luksusowego SUV-a i w nowym modelu oferta silnikowa pozostanie bez zmian: klienci wciąż będą mogli wybierać pomiędzy silnikami TDV6 i TDV8, a na okrasę pozostaje doładowana, benzynowa jednostka 5.0 V8...
Kształty deski rozdzielczej typowe dla Range Rovera
Czy postanowiono nie przejmować się emisją spalin? Wprost przeciwnie, ale zmniejszenie zużycia paliwa osiągnięto w inny sposób. Dzięki zbudowaniu nadwozia nowego modelu z materiałów lekkich (aluminium) udało się uzyskać zmniejszenie masy Range Rovera aż o... 420 kg! To tak, jakby porównywać samochód pusty i z pięciorgiem dorosłych pasażerów. Nie da się nie zauważyć różnicy.
Oczywiście tak duża redukcja masy daje wiele korzyści. Samochód lepiej przyspiesza i lepiej hamuje, a przede wszystkim - znacznie lepiej skręca. Do tego przeprojektowano pneumatyczne zawieszenie, które ma zapewniać dotychczasowy wysoki komfort, ale ponadto zapewniać lepsze czucie drogi. Zawieszenie współpracuje z najnowszą generacją systemu Terrain Response System, którego zadaniem jest rozpoznawanie nawierzchni po jakiej porusza się samochód, co z kolei bez ingerencji kierowcy pozwala wybrać optymalny tryb pracy układu napędowego oraz dostosować pracę zawieszenia.
Nowy Range Rover zadebiutuje na salonie w Paryżu
Nowy Range Rover ma również być bardziej cichy od poprzednika, a pasażerowie na tylnych fotelach otrzymają do swojej dyspozycji prawie 12 cm przestrzeni więcej. To olbrzymi wzrost...
Nowy Range Rover zadebiutuje pod koniec września na salonie w Paryżu. Producent wtedy również zacznie zbieranie zamówień na nowy model. Klienci na odbiór samochodów będą musieli jednak poczekać. Pierwsze egzemplarze nowego Range Rovera trafią do odbiorców dopiero na początku przyszłego roku.