Range Rover konsekwentnie realizuje strategię elektryfikacji swoich produktów. Niedawno angielska firma zaprezentowała model Range Rovera Sport w wersji hybrydowej, a teraz przyszła kolej na flagowego SUV-a, czyli Range Rovera.
Range Rover po zmianach
Podobnie jak mniejszy Sport, Range Rover P400e napędzany jest dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 300 KM oraz silnikiem elektrycznym, którego moc wynosi 116 KM. Całkowita moc układu napędowego to 404 KM, a moment obrotowy osiąga wartość 640 Nm.
Pojemność zlokalizowanych pod podłogą bagażnika litowo-jonowych baterii wynosi 13,1 kWh, co w sprzyjających warunkach ma zapewnić zasięg do 51 km w trybie elektrycznym.
Range Rover po zmianach
Przy użyciu specjalnej stacjonarnej ładowarki 32-amperowej możliwe jest naładowanie baterii w 2 godziny i 45 minut. Natomiast ładowanie ze standardowego domowego gniazdka trwa 7,5 godziny. Baterie objęte są 8-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 160 tys. km.
Wersja hybrydowa posiada oczywiście napęd na wszystkie koła. Samochód przyśpiesza do 100 km/h w 6,8 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Ranger Rover P400e będzie dostępny z dłuższym i krótszym rozstawem osi, podobnie jak wersje z klasycznym układem napędowym.
Range Rover po zmianach
Wszystkie wersje Range Rovera otrzymały zmienione wnętrze. Największa nowość to system infotainment o nazwie Touch Pro Duo, który zastosowano już w Range Roverze Sport i Velar. Jego cechą charakterystyczną są dwa dotykowe ekrany o przekątnej 10 cali każdy, zlokalizowane na konsoli środkowej.
Nowe są również fotele o regulacji w 24 kierunkach i 25 programach masażu.
Range Rover po zmianach
Ponadto moc najmocniejszej wersji Range Rovera o nazwie SVAutobiography Dynamic została podniesiona o 15 KM i obcnie wynosi 565 KM. Dzięki temu samochód przyśpiesza do 100 km/h w 5,4 s.
Natomiast zmiany stylistycznie są bardzo subtelne i ograniczyły się właściwie do osłony chłodnicy.
Pierwsze egzemplarze Range Rovera po zmianach trafią do polskich salonów na początku przyszłego roku.
Range Rover MY2018 na wideo:
Range Rover P400e na wideo:
Range Rover P400e. Pierwsza hybryda - GALERIA ZDJĘĆ