Seat Leon czwartej generacji po raz pierwszy wyjechał na drogę bez kamuflażu. Samochód zwraca uwagę nie tylko nowym designem, ale także wyższym stopniem automatyzacji i pełną łącznością z siecią.
Seat Leon
Nadwozie nowego Leona cechują harmonijne proporcje i zmniejszony o 8 proc. opór aerodynamiczny. Ważną rolę odgrywają charakterystyczne przednie reflektory oraz tylne światła rozciągnięte na całej szerokości pojazdu. Auto posiada pełne oświetlenie LED, niedostępne są już reflektory halogenowe.
Seat zapewnia, że Leon nowej generacji to najbezpieczniejszy i najbliżej współpracujący z kierowcą samochód tej marki w historii. Auto zostało wyposażone w wiele funkcji wspomagania jazdy, takich jak aktywny tempomat, asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu czy adaptacyjne zawieszenie. To kolejne kroki stawiane w kierunku przyszłości, w której jazda będzie w dużej mierze zautomatyzowana.
Seat Leon
Wszystkie wprowadzone rozwiązania sprawiają, że Leon IV zbliża się do drugiego poziomu autonomiczności jazdy.
Nowy Seat Leon będzie stale połączony z siecią. Dzięki wbudowanej karcie eSIM, informacje o sytuacji na drodze w czasie rzeczywistym wyświetlane są na 10-calowym ekranie samochodu. Łączność z internetem to podstawa sytemu multimedialnego, sterowanego za pośrednictwem głosu i gestów.
Samochód wyposażony został w system Full Link, który umożliwia podłączenie telefonu komórkowego (poprzez Bluetooth lub WLAN dla Apple CarPlay albo przewodowe połączenie z Android Auto) z opcją bezprzewodowego naładowania baterii.
Seat Leon
Nowy Seat Leon w liczbach:
4 dostępne napędy: benzynowy, diesel, mild hybrid i plug-in hybrid
2 rodzaje nadwozia: 5-drzwiowe i Sportstourer (kombi)
4 poziomy wyposażenia: Reference, Style, Xcellence i FR