Z dużym opóźnieniem w stosunku do Skody Rapid na polski rynek wchodzi bliźniaczy Seat Toledo. Jak kształtują się ceny tego modelu?
Seat Toledo
Przypomnijmy, że ceny Rapida zaczynają się kwotą 47 950 za auto z silnikiem 1.2 MPI w bazowej wersji Active? Jak na tym tle wypada Toledo? Otóż jest o... 650 zł tańszy, czyli kosztuje 47 300 zł (bazowa wersja Entry, 75-konny silniki 1.2 MPI, skrzynia manualna pięciobiegowa).
Seat Toledo
Trzeba jednak liczyć się z tym, że auto będzie wyposażone jedynie w to, co jest konieczne do jazdy i wymagane przepisami. Na liście wyposażenia znajdziemy więc system stabilizacji jazdy ESC, kurtyny boczne, 15-calowe felgi stalowe i światła do jazdy dziennej. Jedyne "ekstrasy" to tak naprawdę elektrycznie sterowane przednie szyby i składana tylne kanapa (ale już nie dzielona).
Seat Toledo
Za samochód w lepiej wyposażonej wersji Reference trzeba zapłacić już przynajmniej 57 100. Tak duży skok ceny jest uzasadniony nie tylko lepszym wyposażeniem, ale również mocniejszym silnikiem - miejsce 3-cylindrowej jednostki wolnossącej zajął doładowany silnik 1.2 TSI o mocy 85 KM, parowany z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach.
Seat Toledo
W tej wersji samochód posiada rónież elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, komputer pokładowy, dzieloną tylną kanapę i - przede wszystkim - manualną klimatyzację. Odpowiednikiem tej wersji u Skody jest Rapid Ambition, który kosztuje... 57 650 zł, przy czym wersja ta może być parowana również z silnikiem 1.2 MPI (co u Seata nie jest możliwe) i wówczas wyceniana jest na 53 150 zł.
Seat Toledo
Generalnie, oferta jednostek napędowych Seata Toledo jest tożsama z silnikami Skody Rapid. Poza silnikami 1.2 MPI (75 KM) i 1.2 TSI (85 KM) wybrać będzie można silnik 1.2 TSI o mocy 105 KM oraz 1.4 TSI o mocy 122 KM. Oferta jednostek wysokoprężnych ograniczona jest do silnika 1.6 TDI o mocy 105 KM. To ostatnio wyraźny trend - ze względu na normy emisji spalin silniki Diesla stają się coraz bardziej skomplikowane i coraz droższe, przez co producenci ograniczają ich dostępność.
Czy Seat Toledo ma szansę na sukces? Raczej niewielką. Kto chciał kupić ten samochód, już kupił Skodę Rapid, a ceny Seata nie są o tyle niższe, by przyciągnąć osoby wahające się. Najwyraźniej zarząd Volkswagena wciąż nie ma pomysłu na dalszy rozwój hiszpańskiej marki...