W salonach Volkswagena rozpoczęto zbieranie zamówień na nowego Tourana. Opracowane od podstaw auto, w bazowej wersji, kosztuje w Polsce 82390 zł.
Dzięki systemowi składania foteli – Easy Fold, z uchwytami Isofix – wnętrze można dopasowywać do chwilowych potrzeb. O funkcjonalności nowego Tourana świadczy też liczba 47 schowków oraz bagażnik o pojemności 743 l (w wersji 5-miejscowej). Za dopłatą auto jest też dostępne z siedmioma fotelami. W drugim rzędzie, na trzech siedzeniach można zamontować obok siebie trzy dziecięce foteliki.
Nowy Volkswagen Touran
Początkowo do wyboru są dwie benzynowe jednostki TSI o mocy 110 KM i 150 KM oraz dwa diesle TDI, osiągające także moc 110 KM i 150 KM. Silniki spełniają normę emisji spalin Euro 6 i są do 19 proc. oszczędniejsze niż poprzednio stosowane jednostki napędowe. Tourana seryjnie wyposaża się w system start-stop oraz w system odzyskiwania energii hamowania. W przyszłości do oferty dołączą dwa mocniejsze silniki: TSI o mocy 180 KM oraz TDI uzyskujący 190 KM. Na uwagę zasługuje jednostka 1.6 TDI o mocy 110 KM z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią DSG, która - przynajmniej w cyklu pomiarowym - potrzebuje średnio zaledwie 4,1 l paliwa na 100 km.
Nowy Volkswagen Touran
Obok seryjnego systemu, który automatycznie hamuje auto po kolizji, Touran może też być wyposażony w system automatycznej regulacji odległości od poprzedzającego auta (ACC), w system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście (City), system wspomagający jazdę w korku, aktywny system ochrony pasażerów, system Side Assist z asystentem parkowania oraz w Trailer Assist, który ułatwia manewrowanie samochodem z przyczepą.
Nowy Volkswagen Touran
Ponadto, nowością w Touranie jest funkcja „Easy Open”, dzięki której pokrywa bagażnika unosi się automatycznie, gdy osoba stojąca za autem wykona odpowiedni ruch stopą. Po raz pierwszy kierowca w Touranie ma możliwość wyboru trybu jazdy; auto wyposażono też w reflektory z diodami LED.
W nowym Touranie jest dostępnych pięć systemów radiowych i radiowo-nawigacyjnych. Do trzech najdroższych urządzeń multimedialnych Volkswagen przygotował system „App Connect”. Dzięki niemu poprzez aplikacje Car Play (Apple), Android Auto (Google) oraz MirrorLink TM większość smartfonów można zintegrować z systemem multimedialnym samochodu i korzystać z różnych aplikacji.