Volkswagen opublikował pierwsze informacje na temat Golfa VII generacji w wersji GTD.
Samochód, który zadebiutować ma oficjalnie na salonie w Genewie to oszczędniejsza, wyposażona w wysokoprężny silnik, alternatywa dla Golf GTI.
Volkswagen Golf GTD
Z zewnątrz, na tle innych Golfów samochód wyróżnia się m.in. zmodyfikowanymi zderzakami, przyciemnionymi tylnymi lampami czy nakładkami na progi. Golf GTD otrzymał też większy spoiler nad tylną szybą i dedykowane specjalnie do tego modelu 17-calowe felgi ze stopów lekkich.
Pod maską znalazł się nowy, wysokoprężny silnik 2,0 l TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail. Niemieckim inżynierom udało się wycisnąć z niego moc 184 KM (między 3 500 a 4 000 obr./nim) i moment obrotowy 390 Nm dostępny między 1 725 obr./min a 3 250 obr./min).
Volkswagen Golf GTD
Moc przenoszona jest wyłącznie na przednie koła. W standardzie samochód wyposażono w ręczną, sześciostopniową skrzynię biegów. Na liście opcji znalazła się sześciostopniowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.
Golf GTD z ręczną skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w 7,5 s. Prędkość maksymalna (również w wersji z DSG) to 230 km/h.
Volkswagen Golf GTD
Jak przystało na „sportowca dla oszczędnych” Volkswagen obiecuje, że auto bardzo rozsądnie obchodzić się będzie z paliwem. Średnie spalanie Golfa GTD z ręczną skrzynią biegów wynosić ma 4,2 l oleju napędowego na 100 km. To o ponad litr mniej, niż przypadku poprzedniej generacji.
Sprzedaż auta rozpocznie się w czerwcu bieżącego roku. W Niemczech za Golfa GTD zapłacić trzeba będzie co najmniej 29 350 euro. Polskie ceny nowego modelu nie są jeszcze znane.