Firma z Ingolstadt opublikowała dziś oficjalne informacje o swoim najnowszym modelu. Wiadomo już, że auto pojawi się w ofercie marki jesienią bieżącego roku. Jego ceny na rodzimym, niemieckim, rynku zaczynać się będą od 54 600 euro. Co klienci Audi dostaną w zamian?
Audi RS Q3
Samochód otrzymał m.in nowe zderzaki, osłonę chłodnicy (o strukturze plastra miodu), tylny spoiler i dyfuzor a także eliptyczną końcówkę układu wydechowego. Do wyboru będą dwa rodzaje wykonanych ze stopów lekkich felg - w rozmiarze 19 lub 20 cali.
W środku znajdziemy takie dodatki, jak wykończenie z włókien węglowych i aluminium, skórzane sportowe fotele czy sportowe nakładki na pedały. Za dopłatą klienci zamówić będą mogli system nawigacji satelitarnej z wyświetlaczem składanym w deskę rozdzielczą i wysokiej klasy, 14-głośnikowy zestaw nagłośnienia sygnowany znaczkiem Bose.
Audi RS Q3
Pod maską znalazł się benzynowy, turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2,5 l. Motor rozwija moc 310 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 420 Nm. W układzie przeniesienia napędu zastosowano zautomatyzowaną, siedmiostopniową skrzynię biegów S-Tronic.
Moc przekazywana jest na cztery koła za pośrednictwem systemu Quattro. Sercem stałego napędu na cztery koła quattro, jest hydrauliczne sprzęgło wieloplytkowe sterowane elektronicznie, które umieszczono przed tylną osią. Umożliwia ono odpowiedni do warunków rozkład sił napędowych pomiędzy przednią i tylną oś.
Audi RS Q3
By poprawić właściwości trakcyjne inżynierowie o 25 mm obniżyli zawieszenie samochodu. Auto rozpędza się do 100 km/h w 5,5 sekund, prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Zużycie paliwa - przynajmniej w cyklu pomiarowym - wynosić ma średnio 8,8 l benzyny na 100 km.