W portfolio Ferrari zadebiutuje wkrótce nowy model - 488 GTB. Auto to rozwojowa wersja jednego z najpopularniejszych obecnie samochodów włoskiej marki - Ferrari 458.
Ferrari 488 GTB
Początkowo auto przedstawiane było, jako 458 M (modyficata). Ostatecznie producent zdecydował się jednak na nową nazwę, by podkreślić, że nie mamy do czynienia jedynie z liftingiem.
Na pierwszy rzut oka, auto niewiele różni się od poprzednika. Inne są m.in wloty powietrza z przodu, które przypominać mają historyczny model 308 GTB. Przemodelowano też kształty dyfuzorów i tylnych lamp. We wnętrzu pojawiły się drobne zmiany w aparycji kokpitu - inne są m.in. rozmieszczenie niektórych przycisków i dysze nawiewów.
Ferrari 488 GTB
Nowością jest jednak silnik. W model 458 źródłem napędu było benzynowe V8 o pojemności 4,5 l. Ferrari 488 GTB napędzane jest mniejszą jednostką o pojemności 3,9 l. Nowy motor to V8 wspomagane dwiema turbosprężarkami. Jednostka legitymuje się - osiąganą przy 8 tys. obr./min - mocą 670 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 760 Nm. Ten oferowany jest już przy prędkości obrotowej 3 tys. obr./min.
Ferrari 488 GTB
Moc przenoszona jest na koła tylnej osi za pośrednictwem nowej, siedmiostopniowej, zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej przekładni. Układ wydechowy opracowano w taki sposób, by auto charakteryzowało się własną, niepowtarzalną "ścieżką dźwiękową". Ferrari 488 GTB przyspiesza do 100 km/h w 3 s i osiąga prędkość maksymalną 330 km/h.
Oficjalny debiut nowego modelu nastąpi 3 marca, na salonie motoryzacyjnym w Genewie.