Turbodoładowany silnik o mocy 320 KM i napęd na cztery koła. To najważniejsze cechy nowego Forda Focusa w pożądanej przez fanów sportowych emocji wersji RS.
Ford Focus RS
Ford oficjalnie zaprezentował dziś zbudowane od podstaw auto. Zgodnie z przewidywaniami samochód napędzany jest znanym z europejskiego wcielenia nowego Mustanga, benzynowym silnikiem 2,3 l EcoBoost. Dzięki doładowaniu sprężarką twin-scroll, zmodyfikowanemu układowi wydechowemu i nowemu intercoolerowi jednostka legitymuje się mocą 320 KM. Silnik wyposażono rzecz jasna w system zmiennych faz rozrządu i bezpośredni wtrysk paliwa. W układzie przeniesienia napędu pracuje 6 stopniowa, ręczna skrzynia biegów.
Ford Focus RS
Nowy Focus RS wyposażony jest w system napędu na cztery koła Ford Performance All-Wheel-Drive. Wykorzystuje on m.in. dwa, elektronicznie sterowane sprzęgła – po jednym na każdą z tylnych półosi. Dzięki temu komputer rozdziela moment obrotowy nie tylko pomiędzy przednią i tylną oś, ale też – w zależności od zapotrzebowania – pomiędzy każde z kół osi tylnej. Jednostka sterująca pracą układu dokonuje odczytów danych z wielu czujników aż 100 razy na sekundę. Maksymalnie na tylną oś przypadać może do 70 proc. momentu obrotowego. Jeśli komputer uzna to za stosowne, całość z owych 70 proc. może zostać przekazana na konkretne tylne koło!
Ford Focus RS
Na liście wyposażenia standardowego znalazły się m.in. biksenonowe reflektory, sportowe fotele Recaro czy zaawansowany system audio z 10 głośnikami i subwooferem (markowany przez Sony). Na szczycie deski rozdzielczej pojawiły się dodatkowe wskaźniki: Doładowania, ciśnienia i temperatury oleju.
Warto dodać, że przy zestrojeniu zawieszenia inżynierowie Forda ściśle współpracowali z firmą Michelin. Standardowo auto wyposażone będzie w opony Michelin Pilot Super Sport 235/35 R19. Na życzenie klienta Focus RS może też otrzymać przygotowane z myślą o torowym wykorzystaniu opony Pilot Sport Cup 2.