W Paryżu zadebiutować ma nowe auto elektryczne ze znakiem Opla – model Ampera-e. Przypominający minivana pojazd o długości 4,17 m ma być alternatywą dla samochodów kompaktowych. Na tle rywali auto wyróżnia się głównie dużym zasięgiem.
Opel Ampera-e
Nowa Ampera-e to globalny pojazd General Motors. Za Oceanem auto oferowane będzie jako Chevrolet Bolt. Przestrzeń w kabinie jest typowa dla kompaktów. Dzięki zastosowaniu baterii montowanych w podłodze pojemność bagażnika to rozsądne 381 l.
Opel Ampera-e
Auto napędzane jest na przednie koła elektrycznym silnikiem trakcyjnym o mocy 150 kW (204 KM). Jednostka napędowa może się też pochwalić maksymalnym momentem obrotowym aż 360 Nm osiąganym już od najniższych obrotów. Dzięki temu przyspieszenie do 50 km/h to zaledwie 3,5 s! Samochód świetnie radzi sobie również z wyprzedzaniem. Rozpędzanie od 80 do 120 k/h zajmuje zaledwie 4,5 s. Prędkość maksymalna to 150 km/h.
Opel Ampera-e
W opracowaniu akumulatorów pomagali inżynierowie z LG Chem. W samochodzie zamontowano 288 ogniw litowo-jonowych o łącznej pojemności 60 kWh. Dzięki temu, w teście NEDC, samochód uzyskał zasięg aż 400 km! Nawet w rzeczywistych warunkach Ampera-e – bez przeszkód – pokonywać ma ponad 300 km na jednym ładowaniu!
O takich rezultatach konkurencja nie może nawet marzyć. Nowe BMW i3 z opcjonalnym pakietem akumulatorów o łącznej pojemności – wg NEDC – legitymuje się maksymalnym zasięgiem 300 km. Renault ZOE przejechać może jedynie 240 km, a – pierwszy w pełni elektryczny kompakt – Nissan Leaf – zaledwie 190 km!