Opel Antara I FL 2.2 CDTI 163 KM
Antara to odpowiedź Opla na rosnące zainteresowanie klientów samochodami klasy SUV. Samochód opracowano wspólnie z Chevroletem (czyli dawnym Daewoo) i produkowany jest w fabryce Bulusan w Korei Południowej. Antara ma napęd na cztery koła (elektronicznie sterowany międzyosiowy mechanizm różnicowy), ale w czasie jazdy po dobrej nawierzchni większość momentu obrotowego trafia na przednią oś. Auto jest typową „bulwarówką”, która najlepiej czuje się na asfaltowej drodze - w zawieszeniu przednim wykorzystano kolumny McPhersona, tylne czterowahaczowe przypomina to znane z Vectry C. Nie licząc narzekań na kiepską zwrotność i nie najlepszą jakość materiałów samochód cieszy się dobrą opinią użytkowników. W zasadzie trudno wskazać typowe przypadłości nękające Antarę. Większość samochodów pojawia się w serwisie jedynie z powodu okresowych przeglądów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-01-08