Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
11.5 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
30 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.4 s.
Prędkość maksymalna
203 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Opel Calibra 2.0 16V 149 KM
Samochód zadebiutował w 1989 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Opracowano go jako następcę popularnej w latach osiemdziesiątych Manty. Calibrę zbudowano w oparciu o płytę podłogową i rozwiązania techniczne Vectry A. Zgrabne coupe produkowane było do 1997 roku i zyskało sobie wierne grono zwolenników. Miejsca z przodu jest wystarczająco dużo, pozytywnie zaskakuje bagażnik o pojemności ok. 300 litrów (bardzo wysoka krawędź załadunku). Większość ze swoich bolączek Calibra odziedziczyła po Vectrze. Najbardziej uciążliwa jest dająca się mocno we znaki korozja, która atakuje nadkola, progi, ranty drzwi, klapy bagażnika. Także osprzęt silnika nie należy do przesadnie trwałych. Często zdarzają się usterki alternatorów, wspomagania kierownicy czy szyberdachu. Powszechnym problemem jest też żyjąca własnym życiem elektronika (np. czujniki ABS, położenia wału, sterowniki szyb, wycieraczek). Przed zakupem dobrze też dokładnie skontrolować stan uszczelek - do auta często dostaje się woda.
Zakup Calibry wiąże się niestety ze sporym ryzykiem. Z racji dużych silników sporo aut jest mocno wyeksploatowanych, wiele zostało nieudolnie naprawionych po wypadkach. Samochód upodobali sobie również fani „wiejskiego” tuningu, przez co znalezienie dzisiaj ładnej Calibry w oryginalnym stanie graniczy z cudem. Trzeba też brać pod uwagę, że od zakończenia produkcji minęło już przeszło 12 lat. W tak starych samochodach, zwłaszcza tych o zacięciu sportowym, każda usterka ma prawo się wydarzyć.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-10-09