Opel zaprezentował odświeżony model Grandland. Lista zmian jest imponująca.
Opel Grandland po liftingu
W nowym Grandlandzie firma kontynuuje "strategię elektryfikacji". Nabywcy mocnej i bardzo oszczędnej hybrydy plug‑in mają do wyboru napęd na przód lub elektryczny napęd na wszystkie koła.
W ramach liftingu Grandland otrzymał właśnie charakterystyczny dla najnowszych modeli marki przód o nazwie ”Opel Vizor”. Zaostrza estetykę przodu, integrując grill, logo marki Opel i technologie w jednolitym wizualnie elemencie.
Flagowy SUV Opla został wyposażony w adaptacyjne pikselowe reflektory IntelliLux LED. 168 elementów LED — po 84 na każdy reflektor, podobnie jak w Oplu Insignii — zapewnia płynną adaptację wiązki świetlnej do warunków jazdy i otoczenia, bez oślepiania innych uczestników ruchu.
Opel Grandland po liftingu
Światła do jazdy dziennej LED zintegrowane ze światłami głównymi mają charakterystyczny wzór dla marki Opel.
Kolejną – opcjonalną - technologią w nowym Grandlandzie, która podnosi poziom bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi, zwłaszcza po zmroku i poza miastem, jest Night Vision. Kamera termowizyjna wykrywa ludzi i zwierzęta z odległości do 100 metrów przed samochodem jako obiekty cieplejsze od ich otoczenia. Night Vision ostrzega o obecności na przykład pieszych w polu widzenia kamery i wskazuje ich położenie na 12‑calowym ekranie centrum informacyjnego kierowcy.
W kabinie znajdziemy dwa panoramiczne ekrany, które w jednym module tworzą tzw. ”Pure Panel”. To w pełni cyfrowy, zwrócony ku kierowcy, kokpit. Środkowy ekran dotykowy o przekątnej do 10 cali jest ustawiony pod takim kątem, żeby kierowca mógł skoncentrować się na prowadzeniu pojazdu bez odrywania wzroku od drogi.
Opel Grandland po liftingu
Nowością jest również Highway Integration Assist oferowany w połączeniu z przekładnią automatyczną. Jest to zestaw różnych asystentów sprzężonych z kamerą i czujnikami radarowymi, dzięki którym jazda jest mniej stresująca. Adaptacyjny tempomat utrzymuje odległość od pojazdu poprzedzającego dostosowaną do zaprogramowanej prędkości, a także aktywnie pozycjonuje Grandlanda pośrodku zajmowanego pasa ruchu. Prędkość jazdy jest korygowana w górę lub w dół w ślad za pojazdem poprzedzającym, ale bez przekraczania ustalonego limitu. W razie potrzeby system może także doprowadzić do całkowitego zatrzymania samochodu. Dzięki funkcji „Stop & Go” Grandland z systemem Highway Integration Assist potrafi także automatycznie wznowić jazdę, po wcześniejszym zatrzymaniu się.
Opel Grandland po liftingu
W samochodzie znajdziemy teraz m.in. ergonomiczne aktywne fotele przednie z atestem niemieckiej Aktion Gesunder Rücken e.V. (”kampanii na rzecz zdrowych pleców”). Rozwiązaniami podnoszącymi komfort użytkowania są także system bezkluczykowego otwierania zamków i uruchamiania silnika oraz elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika, sterowana czujnikiem reagującym na ruch stopy pod tylnym zderzakiem.
Opel ogłosi ceny i rozpocznie przyjmowanie zamówień na nowo zaprojektowanego flagowego SUV‑a jeszcze latem. Pierwsze nowe Grandlandy ”made in Germany”, prosto z fabryki w Eisenach, trafią do klientów jesienią.