chceauto.pl
x
Opel Insignia z silnikami trzycylindrowymi

Opel Insignia z silnikami trzycylindrowymi

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-01-09
W grudniu zeszłego roku Opel zaprezentował zmodernizowaną Insignię. Ujawniono wówczas wygląd tego samochodu i wyposażenie oraz zapowiedziano premierę na rozpoczynający się właśnie salonie w Brukseli.

Opel Insignia - gama modelowa
Opel Insignia - gama modelowa
Teraz Opel zdradził, że w samochodzie całkowicie zmieni się gama silników, zaprezentowano również wygląd i specyfikację usportowionej wersji GSi.

Od 2018 roku Insignia GSi dostępna była wyłącznie z 210-konnym silnikiem wysokoprężnym. Mocniejsza, 260-konna jednostka benzynowa zniknęła z oferty ze względu na normy spalin i przejście na normę WLTP.

Teraz wersja benzynowa wraca w nowym wydaniu i zastąpi silnik Diesla. Nowym źródłem mocy Insigni GSi będzie doładowany, dwulitrowy silnik o mocy 230 KM, łączony z nową, automatyczną skrzynią o dziewięciu przełożeniach, którą można sterować za pomocą manetek przy kierownicy.

Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Inne nowości w Insigni GSi to elektryczno-hydrauliczny układ wspomagania hamulców, mechatroniczne zawieszeniem FlexRide oraz napęd na cztery koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego. W trybie AWD dwa sprzęgła zastępują konwencjonalny mechanizm różnicowy na tylnej osi i przekazują na każde koło dokładnie tyle mocy, ile potrzeba w danych warunkach jazdy.

Opel Insignia GSi otrzymał ostatnie szlify na legendarnej „Północnej Pętli” toru Nürburgring. Tam udoskonalono czterotłoczkowe hamulce Brembo oraz charakterystyki układu kierowniczego.

Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
Insignia z elektryczno-hydraulicznym układem wspomagania hamulców już dziś stanowi platformę dla przyszłej technologii umożliwiającej zautomatyzowaną jazdę. Zintegrowany system „eBoost” jest częścią koncepcji elektrycznego sterowania hamulcami („brake by wire”), eliminującej konieczność stosowania osobnych modułów ABS/ESP, przewodów podciśnieniowych, pomp hamulcowych itp. Wytwarzanie podciśnienia na potrzeby układu hamulcowego przez silnik elektryczny odciąża silnik spalinowy, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa. Zwiększanie ciśnienia w układzie następuje szybciej, a hamulce mają lepszą charakterystykę. Przy aktywacji ABS układ z „eBoost” działa ciszej niż konwencjonalny układ hamulcowy.

W montowanym standardowo w Insignii GSi mechatronicznym zawieszeniu FlexRide dostosowanie charakterystyki amortyzatorów i układu kierowniczego zajmuje ułamki sekund. Ponadto FlexRide zmienia charakterystykę pedału przyspieszenia oraz punkty zmiany przełożeń w dziewięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy: „Standard”, „Tour”, “Sport” oraz „Competition” (dostępny wyłącznie w GSi).

Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi
A jak wygląda nowa gama silnikowa w "zwykłych" wersjach Insignii? Podstawowym źródłem napędu będzie trzycylindrowy silnik benzynowy 1.4 turbo o mocy 145 KM (236 Nm), współpracujący z manualną przekładnią, który zastąpi dotychczas stosowane czterocylindrowe jednostki 1.5 o mocy 140 i 165 KM. Dodatkowo pojawi się czterocylindrowy silnik 2.0 o mocy 200 KM (350 Nm), łączony wyłącznie z dziewięciostopniowym automatem.

Dostępny (przynajmniej na razie) będzie tylko jeden silnik wysokoprężny, również trzycylindrowy, 1.5 CDTi o mocy 122 KM (300 Nm). Wycofano czterocylindrowe silnik 1.6 CDTI o mocy 110 i 136 KM oraz 2.0 CDTI o mocy 180 KM.

Co ciekawe, trzycylindrowe silniki, które stosowane są również w Astrze, to własna konstrukcja Opla, a nie jednostki PSA (Peugeot-Citroen).

W Polsce zamówienia na odświeżoną Insignię będą przyjmowane od lutego.

Opel Insignia z silnikami trzycylindrowymi - GALERIA ZDJĘĆ

Opel Insignia z silnikami trzycylindrowymiOpel Insignia z silnikami trzycylindrowymiOpel Insignia z silnikami trzycylindrowymiOpel Insignia z silnikami trzycylindrowymiOpel Insignia z silnikami trzycylindrowymi

Zobacz także

Opel Insignia z nowymi silnikami

Opel Insignia z nowymi silnikami 2020-10-19

Opel poszerza gamę jednostek napędowych w Insigni. Nowością jest silnik benzynowy 2.0 Turbo o mocy 170 KM, który dostępny będzie w Insigni sedan (Grand Sport) i kombi (Sports Tourer). Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 350 Nm przy 1500 obr/min....
Opel Insignia po modernizacji

Opel Insignia po modernizacji 2019-12-04

10 stycznia na salonie w Brukseli zadebiutuje Opel Insignia po liftingu. Zmiany nie są jednak duże.Opel Insignia drugiej generacji debiutował na salonie w Genewie w marcu 2017 roku i zaraz potem trafił do produkcji. A już w połowie tego samego roku Opel...
Opel Corsa GSi już nad Wisłą

Opel Corsa GSi już nad Wisłą 2018-08-14

Po Insignii przyszła pora na Corsę. Do polskich salonów wjeżdża właśnie drugi model Opla z historycznym oznaczeniem GSi. Polscy dealerzy rozpoczęli przyjmowanie zamówień na Corsę GSi, której ceny startują z pułapu 83 300 zł. Nie jest to mało,...
Opel Insignia z nowym silnikiem

Opel Insignia z nowym silnikiem 2018-08-07

Opel poszerza gamę benzynowych silników dostępnych w Insignii. Nowa jednostka 1.6 Turbo o mocy 200 KM wypełni lukę między wersjami 1.5 Turbo o mocy 165 KM i 2.0 Turbo o mocy 260 KM. Przypomnijmy, że w Oplu Insignia dostępny jest jeszcze benzynowy...
Opel Corsa GSi - 150 KM!

Opel Corsa GSi - 150 KM! 2018-05-22

W najbliższym czasie w cennikach Opla zadebiutuje kolejny członek rodziny GSi. Nowa Corsa GSi trafić ma do salonów jeszcze przed końcem lata. Samochód wyróżnia się dużą osłoną chłodnicy wykonaną z tworzywa o strukturze plastra miodu, dodatkowym...
Opel Corsa GSi. Pierwsze zdjęcia

Opel Corsa GSi. Pierwsze zdjęcia 2018-03-22

Opel konsekwentnie poszerza gamę samochodów sportowych i usportowionych, wracając jednocześnie do historycznych nazw.Od lat najmocniejsze wersje Opli oznaczane są skrótem OPC (Opel Performance Center). Jednak w zeszłym roku Opel zaskoczył, prezentując...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS