W grudniu zeszłego roku Opel zaprezentował zmodernizowaną Insignię. Ujawniono wówczas wygląd tego samochodu i wyposażenie oraz zapowiedziano premierę na rozpoczynający się właśnie salonie w Brukseli.
Opel Insignia - gama modelowa
Teraz Opel zdradził, że w samochodzie całkowicie zmieni się gama silników, zaprezentowano również wygląd i specyfikację usportowionej wersji GSi.
Od 2018 roku Insignia GSi dostępna była wyłącznie z 210-konnym silnikiem wysokoprężnym. Mocniejsza, 260-konna jednostka benzynowa zniknęła z oferty ze względu na normy spalin i przejście na normę WLTP.
Teraz wersja benzynowa wraca w nowym wydaniu i zastąpi silnik Diesla. Nowym źródłem mocy Insigni GSi będzie doładowany, dwulitrowy silnik o mocy 230 KM, łączony z nową, automatyczną skrzynią o dziewięciu przełożeniach, którą można sterować za pomocą manetek przy kierownicy.
Opel Insignia GSi
Inne nowości w Insigni GSi to elektryczno-hydrauliczny układ wspomagania hamulców, mechatroniczne zawieszeniem FlexRide oraz napęd na cztery koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego. W trybie AWD dwa sprzęgła zastępują konwencjonalny mechanizm różnicowy na tylnej osi i przekazują na każde koło dokładnie tyle mocy, ile potrzeba w danych warunkach jazdy.
Opel Insignia GSi otrzymał ostatnie szlify na legendarnej „Północnej Pętli” toru Nürburgring. Tam udoskonalono czterotłoczkowe hamulce Brembo oraz charakterystyki układu kierowniczego.
Opel Insignia GSi
Insignia z elektryczno-hydraulicznym układem wspomagania hamulców już dziś stanowi platformę dla przyszłej technologii umożliwiającej zautomatyzowaną jazdę. Zintegrowany system „eBoost” jest częścią koncepcji elektrycznego sterowania hamulcami („brake by wire”), eliminującej konieczność stosowania osobnych modułów ABS/ESP, przewodów podciśnieniowych, pomp hamulcowych itp. Wytwarzanie podciśnienia na potrzeby układu hamulcowego przez silnik elektryczny odciąża silnik spalinowy, co przekłada się na obniżenie zużycia paliwa. Zwiększanie ciśnienia w układzie następuje szybciej, a hamulce mają lepszą charakterystykę. Przy aktywacji ABS układ z „eBoost” działa ciszej niż konwencjonalny układ hamulcowy.
W montowanym standardowo w Insignii GSi mechatronicznym zawieszeniu FlexRide dostosowanie charakterystyki amortyzatorów i układu kierowniczego zajmuje ułamki sekund. Ponadto FlexRide zmienia charakterystykę pedału przyspieszenia oraz punkty zmiany przełożeń w dziewięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy: „Standard”, „Tour”, “Sport” oraz „Competition” (dostępny wyłącznie w GSi).
Opel Insignia GSi
A jak wygląda nowa gama silnikowa w "zwykłych" wersjach Insignii? Podstawowym źródłem napędu będzie trzycylindrowy silnik benzynowy 1.4 turbo o mocy 145 KM (236 Nm), współpracujący z manualną przekładnią, który zastąpi dotychczas stosowane czterocylindrowe jednostki 1.5 o mocy 140 i 165 KM. Dodatkowo pojawi się czterocylindrowy silnik 2.0 o mocy 200 KM (350 Nm), łączony wyłącznie z dziewięciostopniowym automatem.
Dostępny (przynajmniej na razie) będzie tylko jeden silnik wysokoprężny, również trzycylindrowy, 1.5 CDTi o mocy 122 KM (300 Nm). Wycofano czterocylindrowe silnik 1.6 CDTI o mocy 110 i 136 KM oraz 2.0 CDTI o mocy 180 KM.
Co ciekawe, trzycylindrowe silniki, które stosowane są również w Astrze, to własna konstrukcja Opla, a nie jednostki PSA (Peugeot-Citroen).
W Polsce zamówienia na odświeżoną Insignię będą przyjmowane od lutego.