Opel poszerza gamę benzynowych silników dostępnych w Insignii. Nowa jednostka 1.6 Turbo o mocy 200 KM wypełni lukę między wersjami 1.5 Turbo o mocy 165 KM i 2.0 Turbo o mocy 260 KM.
Opel Insignia Country Tourer
Przypomnijmy, że w Oplu Insignia dostępny jest jeszcze benzynowy silnik 1.5 Turbo o mocy 140 KM oraz wysokoprężne jednostki 1.6 CDTI o mocy 110 i 136 KM oraz 2.0 CDTI o mocy 170 i 210 KM.
Silnik 1.6 wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa oraz filtr cząstek stałych. Będzie dostępny w połączeniu z manualną skrzynią sześciobiegową lub również sześciobiegową przekładnią automatyczną. W tym drugim przypadku samochód standardowo wyposażony będzie w adaptacyjne zawieszenie FlexRide.
Opel Insignia Sports Tourer
Jednostka będzie dostępna we wszystkich wersjach Opla Insiginia, czyli Grand Sport, Sports Tourer (kombi) i Country Tourer (uterenowione kombi).
Silnik generuje 200 KM mocy przy 5500 obr/min oraz 280 Nm w zakresie 1650-4500 obr/min. Z przekładnią manualną oraz napędem na koła przedniej osi Insignia 1.6 Turbo przyśpiesza do 100 km/h 7,7 s oraz może osiągnąć prędkość 235 km/h.
Standardowe wyposażenie aut z silnikiem 1.6 Turbo stanowi filtr cząstek stałych, dzięki czemu spełniona jest norma emisji spalin Euro 6d-Temp. Norma ta, która wchodzi w życiu we wrześniu, opiera się na nowym sposobie pomiaru zużycia paliwa (WLTP), który ma dawać bardziej prawdziwe wyniki niż NEDC. Zgodnie z nią Insignia 1.6 Turbo w mieście ma zużywać około 8,5 l benzyny na 100 km/h, w cyklu pozamiejskim życie spada do około 5,5 l/100 km.
Niemieckie ceny Opla Insignii 1.6 Turbo zaczynają się od 35 195 euro brutto. Polskich cen jeszcze nie znamy.