Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
9.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
24 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.8 s.
Prędkość maksymalna
185 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Opel Tigra I 1.6 16V 106 KM
Opel Tigra
Pod nazwą Tigra Opel sprzedawał niewielkie samochody rekreacyjne, oparte na technologii Corsy. Pierwsza generacja Tigry była małym samochodem o nadwoziu przypominającym coupe, przy czym klapa bagażnika była otwierana razem z dużą tylną szybą. Tigra I opierała się na płycie podłogowej Corsy B i z tym modelem dzieliła zawieszenie i silnika.
Druga generacja nazywała się Tigra Twin-Top i była kabrioletem ze sztywnym dachem. Samochód ten zbudowany był na bazie Corsy C.
Opel Tigra I
Opel Tigra to niewielkie coupe zbudowane w oparciu o podzespoły Corsy B. Samochód produkowano w latach 1994-2000. Do wybory były tylko dwie jednostki napędowe, czterocylindrowe, benzynowe 1,4 l i 1,6 l. Oba wykonano w technologii szesnastozaworowej. W porównaniu do Corsy Tigra charakteryzuje się dużo sztywniejszymi nastawami zawieszenia. Często występującym problemem jest korozja nadwozia, a powypadkowa przeszłość większości egzemplarzy i niechlujnie przeprowadzone naprawy blacharskie potęgują jeszcze występowanie tego zjawiska. Także wydech kiepsko opiera się działaniu rdzy. W ostro eksploatowanych Tigrach na defekty narażona jest tylna belka ("ścinanie" opon, zwłaszcza od wewnątrz) i choć na większych "szrotach" nie powinno być problemów ze znalezieniem tego elementu (uwaga na różnice między wersjami silnikowymi!), to i tak nigdy nie możemy być pewni, czy uda się kupić prostą. W zawieszeniu szczególną troską należy objąć gumy stabilizatorów przednich oraz elementy cierne układu hamulcowego. Osprzęt silnika też potrafi płatać figle. Falujące obroty (usterki silnika krokowego), usterki wtryskiwaczy i awarie elektroniki sterującej zapłonem, sprawiają, że w pechowych egzemplarzach kontrolka "check engine" zapala się bardzo często. Pamiętać należy o okresowej wymianie napędu rozrządu - zdarza się, że paski nie wytrzymują zalecanych przez producenta 60 tys. km, dlatego radzimy skrócić przebiegi miedzy wymianami (zalecana wymiana z pompą wody).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-04-07