Opel poszerza ofertę modelu Zafira o najbardziej oszczędną wersję o nazwie ecoFlex.
Opel Zafira Tourer ecoFlex napędzany jest silnikiem wysokoprężnym 1.6 CDTI o mocy 120 KM. Jest to słabsza wersja jednostki napędowej o tej samej pojemności i mocy 136 KM, która debiutowała w Zafirze Tourer w zeszłym roku.
Opel Zafira Tourer
Silniki te są częścią wielkiej ofensywy modelowej i silnikowej Opla, w ramach której w latach 2014-2018 na rynek trafi 27 nowych modeli i 17 nowych jednostek napędowych. Nowa wersja Zafiry Tourer z silnikiem Diesla jest już dostępna w Polsce.
Blok cylindrów silnika 1.6 CDTI, wał korbowy oraz głowicę wykonano z aluminium, co pozwoliło zmniejszyć masę o 20 kilogramów. Wtryskiwacze podające paliwo pod ciśnieniem 2000 barów, a więc wyższym o 25% w porównaniu z poprzednimi generacjami silników wysokoprężnych, umożliwiają podział wtrysku nawet na 10 porcji na każdy cykl pracy cylindra. Takie rozwiązanie zapewnia wyższą moc, lepsze rozproszenie paliwa i jego bardziej efektywne wymieszanie z powietrzem z kanałów dolotowych.
Silnik 1.6 CDTI
Obie wersje silnika 1.6 CDTI montowane w Zafirze Tourer (o mocy 120 i 136 KM) spełniają przyszłe normę emisji Euro 6.
Zafira Tourer EcoFlex standardowo wyposażony jest w system start-stop i układ rekuperacji, czyli odzyskiwania energii elektrycznej, posiada również manualną, sześciobiegową skrzynię o obniżonych oporach wewnętrznych.
Układ rekuperacji przetwarza energię kinetyczną samochodu na elektryczną, dzieje się tak zawsze, gdy tylko kierowca zdejmie nogę z gazu. Odzyskana energia trafia do akumulatora, dzięki czemu odciążany jest alternator, co w efekcie prowadzi do obniżenia zużycia paliwa.
Opel Zafira Tourer
Efekt? Zafira Tourer exoFlex z silnikiem 1.6 CDTI zużywa średnio w jeździe mieszanej w cyklu pomiarowym 4,5 l oleju napędowego na 100 km.
Poza nową wersją ecoFlex klienci mają też do wyboru dobrze znanego dwulitrowego diesla w wersjach o mocy 110, 130 KM lub 165 KM, a także flagowy silnik wysokoprężny o mocy 195 KM, z maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm.
W ofercie jednostek benzynowych dostępny jest wolnossący silnik 1.8 o mocy 115 KM, a także dwie wersje silnika 1.4 z turbodoładowaniem: o mocy 120 lub 140 KM oraz jednostka 1.6 ECOTEC o mocy 170 KM. Najmocniejszym silnikiem benzynowym montowanym w nowej Zafirze Tourer jest 1.6 ECOTEC o mocy 200 KM. Obie wersje turbodoładowanych jednostek benzynowych z bezpośrednim wtryskiem należą do całkowicie nowej generacji silników Opla.
Klienci mogą wybrać również samochody fabrycznie przystosowane do jazdy na gazie: 1.4 LPG ecoFlex o mocy 140 KM lub 1.6 CNG ecoFlex rozwijający moc 150 KM.