Zwykle jest tak, że wprowadzenie nowego modelu powoduje spadek cen samochodów poprzedniej generacji. Nie inaczej stało się w przypadku Volkswagena Golfa.
W salonach niemieckiej firmy rozpoczęła się właśnie wyprzedaż ostatnich egzemplarzy szóstej generacji tego modelu. Klienci mogą nabyć auta w niższych cenach, rabaty sięgają nawet 8500 zł.
Volkswagen Golf VI
Mimo iż rozpoczęła się już sprzedaż nowego Golfa VII, na placach dilerskich oraz u importera dostępne są jeszcze samochody poprzedniej generacji. By je sprzedać Volkswagen przygotował specjalną ofertę dla klientów, którzy nie szukają nowości, ale sprawdzonego samochodu w niższej cenie. Kupując Golfa VI można liczyć na spore rabaty, np. samochód w wersji Trendline, który w standardzie posiada m.in. 7 poduszek powietrznych, system ESP, klimatyzację, a także system radiowy z odtwarzaczem płyt CD/MP3 z czterema głośnikami, oferowany jest z rabatem 8500 zł.
Volkswagen Golf VI
Jeśli klient zdecyduje się na Golfa VI w wersji Trendline wyposażonego w „Pakiet 990”, który zawiera autoalarm, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, pakiet zimowy (podgrzewane fotele, podgrzewane dysze spryskiwaczy, spryskiwacze reflektorów) i bardziej zaawansowany system radiowy z odtwarzaczem płyt CD/MP3 z ośmioma głośnikami, otrzyma rabat w wysokości 6000 zł. Dodatkowa korzyść wynikająca z „Pakietu 990” wynosi 4720 zł.
Volkswagen Golf VI
Pozostałe modele, w tym także sportowe GTI oraz R objęte są rabatem w wysokości 4.000 zł.
Klienci mogą skorzystać także ze specjalnej oferty finansowania zakupu oraz ubezpieczenia. Zawiera ona produkty, które cieszyły się dużym powodzeniem w minionym roku, tj. kredyt 50/50 0%, kredyt 3,99%, leasing 108%, a także ubezpieczenie za jedyne 2,9% wartości auta.
Szósta generacja Volkswagena Golfa zadebiutowała na salonie paryskim w 2008 roku. Zimą tego samego roku pierwsze auta trafiły do dilerów. Od tamtej pory minęły więc zaledwie cztery lata. Kariera Golfa VI była więc niezwykle krótka.
Volkswagen Golf V
Dlaczego produkcję zakończono już po czterech, a nie - jak się przyjmuje - sześciu latach? Otóż samochód ten nie stanowił rewolucji. Podobnie jak piąta generacja oparty został na płycie podłogowej PQ35. Bez zmian pozostało zawieszenie i rozstaw osi, niewiele zmieniona została również stylistyka, niektóre elementy, jak ramki drzwi, boczne okna czy dach były identyczne.
Tak naprawdę Volkswagen Golfa VI należałoby potraktować nie jako nową generację, ale lifting Golfa V. A ten samochód wszedł na rynek w 2003 roku, czyli 9 lat temu...