Audi zaprezentowało właśnie model A3 w najoszczędniejszej odmianie ultra. Tym razem nie mamy jednak do czynienia z pojazdem wyposażonym w silnik wysokoprężny....
Nowe Audi napędzane jest benzynowym motorem 1,4 l TFSI o mocy 150 KM. Samochód może się pochwalić prędkością maksymalną 220 km/h i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w niespełna 8,1 sekundy. Największe wrażenie robi jednak zużycie paliwa. W czasie jazdy mieszanej Audi A3 ultra potrzebuje zaledwie 4,7 litra benzyny na 100 kilometrów, co przekłada się na emisję 109 g dwutlenku węgla na kilometr.
Silnik TFSI o pojemności 1,4 litra oferowany jest z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów lub z siedmiostopniową przekładnią zautomatyzowaną S tronic. Jednostka napędowa wyposażona w system odłączanych na życzenie cylindrów „cylinderondemand”, montowana jest we wszystkich odmianach karoserii tego modelu – w wersji trzydrzwiowej, pięciodrzwiowej Sportback, w wersji Limousine oraz w eleganckiej wersji Cabriolet.
Na rynku dostępne jest także Audi A3 ultra z silnikiem 1,6 l TDI. W wersji trzydrzwiowej oraz w modelu Sportback, niemiecki producent stosuje tą jednostkę już od roku 2013. W tych odmianach - przynajmniej zdaniem Audi - średnie spalanie oscyluje w okolicach 3,3 litra oleju napędowego na 100 kilometrów .
W rodzinach modelowych A4, A5, A6 i A7, Audi ma już łącznie dwanaście modeli ultra z silnikami TDI i TFSI. We wszystkich zastosowano inteligentne rozwiązania techniczne obniżające zużycie paliwa i emisje spalin. W tej chwili (wliczając w to poszczególne wersje nadwoziowe) Audi oferuje razem aż 22 modele ze znaczkiem ultra.