Mercedes ogłosił ceny odświeżonej klasy E. Kupując ten model trzeba będzie wydać przynajmniej 175 000 zł.
Mercedes klasy E AMG
Obecna generacja Mercedesa klasy E debiutowała w 2009 roku. Po trzech latach nadszedł więc czas na lifting. Zmiany stylistyczne są spore, jednak bardziej istotne - technologiczne. W najnowszej odsłonie klasy E po raz pierwszy znajdzie zastosowanie 11 nowych lub zoptymalizowanych systemów wspomagania wywodzących się wprost z najnowszej generacji klasy S. Łączą one szereg funkcji z zakresu komfortu i bezpieczeństwa.
Mercedes klasy E AMG
Mercedes zapewnia, że odświeżona klasa E jest pod każdym względem lepsza od poprzednika. Nowy model ma zużywać mniej paliwa i emitować mniej CO2, jednocześnie moc jednostek napędowych jest wyższa, a więc osiągi - lepsze.
Gama jednostek napędowych w nowym Mercedesie klasy E jest bardzo szeroka. Klienci mogą wybierać pomiędzy czterocylindrowym silnikiem 2.0 turbo (z bezpośrednim wtryskiem) o mocach 184 i 211 KM, 3.5 V6 o mocach 252 i 306 KM, 3.0 V6 turbo o mocy 333 KM oraz 4.7 V8 o mocy 408 KM. Wszystkie silniki poza 2.0 mogą napędzać również wszystkie koła.
Mercedes klasy E AMG
Gama diesli obejmuje jednostki 2.2 CDI o mocach 136, 170 lub 204 KM (również 4x4), 3.0 V6 CDI o mocy 231 lub 252 KM (także 4x4) oraz wersję hybrydową (2.2 CDI o mocy 204 KM i silnik elektryczny o mocy 26 KM). Silniki mogą współpracować z przekładniami manualnymi o sześciu biegach lub zaawansowaną siedmiostopniową skrzynią automatyczną 7G-Tronic Plus, który nie tylko poprawia osiągi, ale również obniża zużycie paliwa.
Mercedes klasy E AMG
Dla kierowców, dla których jazda samochodów to coś więcej, przygotowano Klasę E w wersji AMG. Po raz pierwszy pojawia się ona także w wersji z napędem na cztery koła – 4MATIC oraz w ekstremalnej wersji E 63 AMG S 4MATIC, której przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,6 sekundy.
Mercedes klasy E AMG
Jak więc kształtują się ceny nowego modelu? Najtańsza klasa E to wersja E 200. Napędzany benzynowym silnikiem 2.0 turbo o mocy 184 KM pojazd kosztuje 175 tys. zł. O symboliczny tysiąc złotych jest droższe auto z podstawowym dieslem - E 200 CDI o mocy 136 KM wyceniono na 176 tys. zł. Ceny kolejnych wersji rosną jednak błyskawicznie: za E250 trzeba zapłacić 195 500 zł, E300 - 247 000 zł, E350 - 260 tys, E400 - 270 tys zł, a E500 - 339 tys. Podobnie jest w przypadku diesli: E220 CDi wyceniono na 182 500 zł, E250 CDI - 224 tys. zł. Do samochodów z napędem wszystkich osi trzeba dopłacić około 15 tys. zł w przypadku silników benzynowych i 25 tys. - przy dieslach. Z kolei dopłata do samochodów z nadwoziem kombi wynosi ok. 14-15 tys. zł.
Mercedes klasy E AMG
Cennik zamykają oczywiście samochody sygnowane przez AMG. E 63 AMG wyceniono na 495 tys. zł, to samo auto w wersji 4MATIC kosztuje 512 tys. zł, a za topową wersję E 63 AMG 4MATIC S trzeba zapłacić 566 tys. zł w przypadku sedana i 578 500 zł - w przypadku kombi.
Nowego Mercedesa klasy E można już zamawiać w salonach. Pierwsze sztuki trafią do klientów w kwietniu.