10 lipca na Festiwalu Szybkości w Goodwood Skoda zaprezentuje oficjalnie nową Octavię w wersji RS. My już dzisiaj możemy pokazać pierwsze zdjęcia tego samochodu, który będzie najszybszą Octavią w historii modelu.
Skoda Octavia RS
Do napędu nowej Skody Octavii RS posłużą dwie nowe jednostki napędowe, które nie tylko są mocniejsze niż dotychczasowe, ale zużywać mają również znaczenie mnie paliwa. Podobnie jak było w poprzedniej generacji modelu, Octavia RS będzie dostępna w wersji benzynowej i wysokoprężnej.
Silnik benzynowy to jednostka 2.0 TSI o mocy 220 KM, która rozpędza Octavię RS do 100 km/h w 6,8 s i pozwala osiągnąć prędkość 248 km/h, czyli o 6 km/h wyższą niż dotychczas. Drugi silnik to diesel 2.0 TDI o mocy 184 KM. Jednostka ta umożliwia rozpędzenie samochodu do 232 km/h, zaś 100 km/h pojawia się na liczniku po 8,1 s od startu. Oba silniki standardowo współpracują z manualnymi przekładniami sześciobiegowymi, w opcji dostępne są dwusprzęgłowe przekładnie DSG, również o sześciu biegach.
Skoda Octavia RS
Niezależnie od wersji silnikowej, nowa Octavia RS standardowo wyposażona jest w system Start-Stop i Brake Energy Regeneration (układ odzyskiwania energii podczas hamowania, energia ta służy następnie do rozruchu gaszonego podczas postoju silnika). Dzięki temu średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym jest o 19 proc. niższe do tej pory.
W ślad za wysoką mocą poszły nowe rozwiązania techniczne. Największe zamiany dotknęły tylne zawieszenie, gdzie zamiast klasycznej belki skrętnej pojawiło się rozwiązanie typu multi-link, które poprawia stabilność tylnej osi podczas szybko pokonywanych zakrętów. W samochodzie standardowo montowane jest również sportowe zawieszenie obniżające samochód o 12 mm w przypadku hatchbacka i 13 mm - w kombi.
Skoda Octavia RS
Lepszą trakcję zapewnia elektroniczna blokada dyferencjału XDS. Jest to funkcja zaimplementowana w systemie ESP, która za pomocą hamulców symuluje działanie dyferencjału o ograniczonym poślizgu (koło ślizgające się zostaje przyhamowane, przez co więcej momentu obrotowego trafia na koło z lepszą przyczepnością). Zmodyfikowano również układ kierowniczy, który posiada zmienne przełożenie, dzięki czemu na ciasnych zakrętach nie trzeba wykonywać dużych skrętów kierownicą.
Skoda Octavia RS
Octavia RS niewiele zmieniła się pod względem stylistyki. Nadwozia jest niższej zawieszone, pojawiły się nowe wloty powietrza (zmieniony zderzak), dyfuzor pod tylnym zderzakiem i tylny spojler. Standardem są biksenonowe reflektory i światła dzienne wykonane w technologii LED, a także felgi o rozmiarze 17 cali (opony 225/45), przy czym zamówić można również koła o średnicy 18 (225/40) i 19 cali.
We wnętrzu znajdziemy nowe fotele, skórzaną, trójramienną kierownicę, lewarek zmiany biegów pokryty skórą i metalowe nakładki na pedały.
Nowa Skoda Octavia RS trafi do salonów w lipcu. Ceny nie są jeszcze znane.