Po wielomiesięcznym stopniowaniu napięcia Skoda - na specjalnym pokazie w Pradze - wreszcie zaprezentowała oficjalnie swoją flagową limuzynę, czyli model Superb.
Skoda Superb III
Samochód jest całkowicie inny od poprzednika. W stylizacji dominują ostre linie i krawędzie, samo auto niewątpliwie jest po prostu bardzo ładne.
Samochód oparto na modułowej płycie koncernu Volkswagen o nazwie MQB. Chociaż trudno w to uwierzyć, w stosunku do poprzednika jeszcze zwiększono rozstaw osi, który obecnie wynosi 2841 mm. Oznacza to oczywiście jeszcze bardziej obszerne wnętrze. Jednocześnie o 61 mm skrócono przedni zwis, dzięki czemu auto wygląda bardziej harmonijnie.
Skoda Superb III
Producent podkreśla, że wnętrze jest bardziej obszerne pod każdym względem, również jeśli chodzi o szerokość czy wysokość. Większa o 30 l jest także pojemność bagażnika, która wynosi 625 litrów. Szkoda tylko, że zrezygnowano z klapy bagażnika otwieranej na dwa sposoby, czyli z tylną szybą (jak w liftbacku) lub bez niej (jak w sedanie). Nowy Superb jest liftbackiem i do bagażnika można się dostać wyłącznie unosząc całą klapę wraz z szybą.
Zawieszenie nowej Skody Superb to kolumny MacPhersona z przodu i niezależne zawieszenie typu multilink z tyłu.
Skoda Superb III
Pod względem wyposażenia nowa Skoda Superb w niczym nie będzie ustępować krewnym nie tylko ze stajni Volkswagena ale również Audi. Na liście opcji znajduje się m.in. trzystrefowa automatycznaklimatyzacja, elektrycznie sterowany szyberdach, kamera cofania, system automatycznego parkowania, adaptacyjny tempomat z układem awaryjnego hamowania, system infotainment z nawigacją, który umożliwia integrację ze smartfonem, system grający z 12 głośnikami, elektrycznie podgrzewane tylne siedzenia, ogrzewanie postojowe... I wiele innych. Standardem są natomiast... dwa parasole umieszczone w tylnych drzwiach.
Skoda Superb III
Nowa Skoda Superb będzie napędzana wyłącznie doładowanymi silnikami. Oferta obejmuje pięć benzynowych silników TSI (moce od 125 do 280 KM) i trzy wysokoprężne TDI (moce od 120 do 190 KM). Wszystkie pochodzą oczywiście od Volkswagena i spełniają normę emisji spalin Euro 6.
Poza bazowym silnikiem 1.4 TSI o mocy 125 KM, wszystkie jednostki mogą współpracować z dwusprzęgłową zautomatyzowaną przekładnią DSG. Silniki 1.4 TSI 150 KM, 2.0 TSI 280 KM, 2.0 TDI 150 KM i 2.0 TDI 190 KM mogą rónież napędzać wszystkie cztery koła. Napęd wszystkich kół rozwiązano za pomocą systemu Haldex.
Nowa Skoda Superb zadebiutuje na salonie w Genewie na początku marca. Wkrótce potem pierwsze samochody trafią do salonów.