Ford zaprezentował właśnie nowe, szóste już, wcielenie legendarnego Mustanga. Zbudowany od podstaw model powstał, by uczcić pięćdziesiątą rocznicę debiutu pierwszej generacji, która przypada w kwietniu przyszłego roku.
Samochód po raz pierwszy w historii nie korzysta z rozwiązań technicznych opracowanych z myślą o innych modelach. Płyta podłogowa i silniki od początku projektowane były specjalnie z myślą o Mustangu. W przeciwieństwie do poprzedników auto trafi też do oficjalnej sieci dealerskiej Forda na Starym Kontynencie. Samochód będzie też można kupić w Polsce.
Ford Mustang 2014
Specjalnie z myślą o europejskich klientach zaprojektowano stosunkowo niewielki - jak na Mustanga - czterocylindrowy silnik 2,3 l EcoBoost. Wyposażony w turbodoładowanie i wtrysk bezpośredni motor rozwija moc 309 KM i może się pochwalić maksymalnym momentem obrotowym aż 407 Nm!
W ofercie znajdzie się tez zmodernizowane 3,7 l V6 o mocy przeszło 300 KM oraz topowy silnik V8 o pojemności 5,0 l. Jednostka to zmodernizowana konstrukcja znana z poprzedniej generacji Mustanga. Silnik otrzymał ulepszony układ rozrządu i głowice. Silnik może się pochwalić maksymalną mocą 420 KM i momentem obrotowym 529 Nm.
Ford Mustang 2014
Napęd, klasycznie, przenoszony będzie na tylną oś. Klienci będą mieli do wyboru ręczną i automatyczną skrzynię biegów. Ta ostatnia, standardowo, wyposażona będzie w łopatki pozwalające sterować zmianą przełożeń bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Nabywców ucieszą też zmiany w zawieszeniu. Na tylnej osi pojawił się nowy, niezależny układ, który nie tylko zdecydowanie poprawia właściwości jezdne, ale też pozwala na zastosowanie zdecydowanie większych tarcz hamulcowych.
Nowy Ford Mustang najprawdopodobniej trafi do salonów już w kwietniu - w 50. rocznicę debiutu rynkowego pierwszej generacji auta.