Zwrot kosztu instalacji po
10000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10.9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
28 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.4 s.
Prędkość maksymalna
183 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Peugeot 306 2.0 135 KM
Model 306 produkowany był przez Peugeota w latach 1993-2001. Samochód klasy C był bezpośrednim rywalem takich aut, jak VW Golf czy Opel Astra. W 1997 roku auto przeszło gruntowny lifting (phase II) - zmieniono m.in. kształt zderzaków i reflektorów. 306 oferowany był jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowe kombi oraz dwudrzwiowe cabrio. 306 charakteryzuje się obszernym i przyjemnym dla oka wnętrzem oraz komfortowym, lecz zapewniającym dobre czucie drogi zawieszeniem. Niezbyt dobrą opinią cieszą się natomiast hamulce, których skuteczność nie jest zbyt rewelacyjna (często zapiekają się cylinderki). Niezbyt dobra opinia przylgnęła też do tylnej belki (łożyska igiełkowe, które wymagają smarowania) oraz łączników stabilizatorów, tulei i drążków kierowniczych, które na naszych drogach często wymagają wymiany. Silniki i skrzynie biegów cierpią z powodu wycieków oleju, typową usterką są też rozlatujące się koła pasowe osprzętu. Figle płata elektryka. Wymiany mogą wymagać rożne wiązki (np. kable w drzwiach), czujniki ABS, przełącznik zespolony kierunkowskazów, itd. Niezależnie od rocznika nie powinno być jednak problemów z rdzą. Jej występowanie świadczy przeważnie o kiepsko przeprowadzonych naprawach blacharskich.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-10-23