chceauto.pl
x

Peugeot 4008 1.6 HDI FAP 115 KM

Peugeot 4008 1.6 HDI FAP 115 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2015
Średnia cena
63 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1560 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
115 KM
0-100 km/h
12.8 s.
V max
190 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.4 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
47 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
416 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Peugeot 4008 1.6 HDI FAP 115 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 4008 1.6 HDI FAP 115 KMPeugeot 4008 1.6 HDI FAP 115 KMPeugeot 4008 1.6 HDI FAP 115 KMPeugeot 4008 1.6 HDI FAP 115 KMPeugeot 4008 1.6 HDI FAP 115 KMPeugeot 4008 1.6 HDI FAP 115 KMPeugeot 4008 1.6 HDI FAP 115 KMPeugeot 4008 1.6 HDI FAP 115 KMPeugeot 4008 1.6 HDI FAP 115 KM

Peugeot 4008 1.6 HDI FAP 115 KM

Teoretycznie 4008 zastąpić ma w ofercie Peugeota model 4007 - bliźniacze auto Mitsubishi Outlandera. 4008 jest jednak aż o 30 cm krótszy od poprzednika, co sprawia, że kierowany jest do zupełnie innej grupy klientów. Podobnie jak w przypadku 4007, również 4008 powstał przy współpracy z Mitsubishi. Samochód wykorzystuje tą samą płytę podłogową co 4007 i Outlander, jednak – by zapewnić autu kompaktowe wymiary – konstruktorzy skrócili długość przedniego i tylnego zwisu (bez zmian pozostał wynoszący 2670 mm rozstaw osi). Dzięki temu zabiegowi nadwozie 4008 mierzy 4,34 m długości, 1,63 m szerokości i – tak jak 4007 – 1,8 m wysokości. Pojemność bagażnika to 442 l (w wersji wyposażonej w system naprawczy) i 416 l, jeśli auto ma zwykłe koło zapasowe. Z technicznego punktu widzenia model 4008 to bliźniak Mitsubishi ASX.

Silnik

Jedną z pierwszych konstrukcji wysokoprężnych opracowanych w myśl zasad downsingu był skonstruowany wspólnie przez PSA i Forda silnik 1,6 HDi/TDCI. Jednostka okazała się być nader udana – zapewnia dobre osiągi i niewielki apetyt na paliwo. Jak większość z nowoczesnych konstrukcji wysokoprężnych ma jednak kilka słabych stron. Jakich problemów, z czasem, spodziewać się mogą właściciele i na co zwracać szczególną uwagę, by jak najdłużej cieszyć się niezawodnym autem? Konstrukcja, za opracowanie której odpowiadali głównie inżynierowie Citroena i Peugeota jest bardzo popularna. Oprócz Francuzów w swoich autach montowały je również takie marki, jak Mini, Mazda, Suzuki i Volvo. Jednostka oferowana była w kilku wariantach. Do 2010 roku klienci wybierać mogli spośród odmian o mocy 75 KM, 90 KM lub 109 KM. Wszystkie wyposażone były w szesnastozaworową głowicę – najmocniejsza wersja miała dodatkowo dwumasowe koło zamachowe i turbosprężarkę o zmiennej geometrii. W 2010 dokonano zmian w konstrukcji głowicy – jednostka otrzymała ośmiozaworową głowicę – do wyboru było 75 KM, 92 KM lub 112 KM. Okiem użytkownika: 1,6 HDI / TDCI O ile w przypadku większości nowoczesnych diesli największe problemy sprawiają czułe na jakość paliwa wtryskiwacze, o tyle w przypadku jednostki 1,6 HDi przyczyną częstszych kłopotów są turbosprężarki. Z punktu widzenia kosztów obsługi lepiej zdecydować się na słabszą wersję o stałej geometrii turbiny. Element można wówczas regenerować a koszt nowej nie powinien przekroczyć 2 tys. zł. Większy problem mieć będą właściciele mocniejszych odmian – 109 lub 112-konnych. W ich przypadku turbina nie nadaje się do regeneracji – w razie awarii trzeba więc wydać ok. 3,5 tys. zł na nową lub posiłkować się częścią pochodzącą z demontażu. Warto wiedzieć, że krótka żywotność turbiny wynika z problemów z jej smarowaniem. By ich uniknąć polecamy skrócić interwał wymiany oleju do 10-15 tys. km i stosować dobrej jakości olej syntetyczny (np. 5w30). Po zakupie radzimy też wymienić lub wyczyścić metalowy przewód, którym olej doprowadzany jest do turbiny. Często – w wyniku pracy pod dużym obciążeniem – zatkaniu ulega sitko na śrubie mocującej przewód do bloku, przez co turbosprężarka nie jest odpowiednio smarowana. Z czasem krystalizujący się olej całkowicie zatyka przewód, co skutkuje zniszczeniem turbiny. Co ważne, w nowszych wersjach, śruba mocująca przewód nie miała już owego sitka – wielu użytkowników – dla własnego bezpieczeństwa – usuwa je na własną rękę. Raz na 3-4 wymiany oleju radzimy odkręcić i wyczyścić (lub wymienić) wspomniany przewód. Niestety operacja jest dość czasochłonna – dojście jest ograniczone i wymaga odkręcenia katalizatora. Co ważne, dość dobrą opinią cieszy się układ wtryskowy. W zależności od rocznika (i konfiguracji) stosowano układy Boscha lub Siemensa. Zdecydowanie popularniejsze są jednak elektromagnetyczne wtryskiwacze Boscha, co obniża koszty napraw. Trzeba jednak pamiętać, że elementy te są kodowane, wiec wymiana uszkodzonego wtrysku wymaga również podłączenia komputera diagnostycznego. Problematyczna może się również okazać sama naprawa. Jeśli wokół wtryskiwaczy pojawiają się nieszczelności ich korpus potrafi wtopić się w plastikowy kolektor dolotowy, co sprawia, że często demontaż wtrysków możliwy jest wyłącznie po zdjęciu głowicy. Dlatego właśnie należy zwracać baczną uwagę na to, czy wokół wtrysków nie pojawiają się żadne zaolejenia – jeśli tak, dla własnego dobra, lepiej odstawić auto do mechanika i wymienić metalowe pierścienie uszczelniające.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-01-07
Wymiary: długość, szerokość, wysokość, rozstaw osi

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Oto finaliści Car of the Year 20132012-07-03

Peugeot 4008 1.6 HDI FAP 115 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Honda CR-V

Honda CR-V

1.6 i-DTEC 120 KM diesel2015SUVręcznaprzedni
cena średnia 56 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai Tucson

Hyundai Tucson

1.7 CRDi 115 KM diesel2015SUVręcznaprzedni
cena średnia 50 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

2.0 TDI 110 KM diesel2015SUVręcznaprzedni
cena średnia 54 000 zł
OCENY
Dostępność

Peugeot 4008 1.6 HDI FAP 115 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS