chceauto.pl
x

Peugeot 407 3.0 211 KM

Peugeot 407 3.0 211 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2006
Średnia cena
22 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2946 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
211 KM
0-100 km/h
8.4 s.
V max
225 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
63 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
87 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
22.7%
Średni przebieg
94 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
407 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
11.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
31 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.2 s.
Prędkość maksymalna
205 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Peugeot 407 3.0 211 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KM

Peugeot 407 3.0 211 KM

Model 407 wszedł do produkcji w 2004 roku zastępując cieszący się dobrą opinią model 406. W 2008 roku nadwozie poddano delikatnemu liftingowi – nowsze auta poznamy m.in. po chromowanej osłonie chłodnicy. Samochód przetrwał w ofercie francuskiej marki do 2011 roku, gdy Peugeot zastapił go modelem 508.

Auto zbudowano w oparciu o zupełnie nową platformę, z której (po niewielkich przeróbkach) korzystają również takie modele, jak Citroen C6 i Citroen C5. W przeciwieństwie do aut z szerwonem na masce, w zawieszeniu modelu 407 nie znajdziemy elementów hydropneumatycznych – za tłumienie drgań odpowiadają amortyzatory – z przodu zamontowano klasyczne kolumny MacPhersona, z tyłu pracuje zapewniająca wysoki komfort i wysoką precyzję prowadzenia oś wielowahaczowa.

Model 407 nowoczesny, przestronny i komfortowy samochód. Mierzące ok. 4 676 mm nadwozie sedana (w kombi 4 763 mm) zapewnia wygodną podróż, nawet jeśli wybierzemy się w nią w cztery osoby. Materiały użyte do wykończenia wnętrza przeważnie nie pozostawiają wiele do życzenia (nie dotyczy to skórzanych kierownic, które szybko się przecierają), w większości egzemplarzy nie można też narzekać na jakość montażu (w niektórych autach odkształca się plastik łączący konsolę środkową z deską rozdzielczą). Większy mógłby jednak być bagażnik – w sedanie zmieści on jedynie 407 l pakunków (w kombi 448 l) – w dodatku krawędź załadunku przebiega dość wysoko. Auto pochwalić można jednak za dobre wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (maksymalny wynik 5 gwiazdek w testach euroNCAP).

Podobnie, jak w przypadku 406 samochody trapi kilka typowych dolegliwości. Należą do nich problemy z szybko zużywającym się układem hamulcowym (klocki, krzywiące się tarcze) i nietrwałym zawieszeniem (sworznie wahaczy, łączniki stabilizatorów). Problemy sprawiać może również układ elektryczny. Bez powodu zapalają się różne kontrolki, problem rozwiązać może wgranie nowego oprogramowania do komputera. Wielu użytkowników narzeka na awarie układu ESP – w większości przypadków pomaga sprawdzenie/wyczyszczenie czujników ABS, pechowcy wymieniać muszą czujnik położenia kierownicy (naprawa jest droga).

Niektóre egzemplarze mają problem ze szczelnością układu wspomagania kierownicy. Ubytki płynu (często przez przecierające się węże) objawiają się problemami z prowadzeniem (zanik wspomagania), warto więc regularnie kontrolować jego poziom i – profilaktycznie – raz na dwa lata – wymienić płyn w układzie (płyn Total Fluid LDS). Do kosztownych usterek zaliczyć też można awarie nagrzewnicy – ceny zestawów naprawczych nie są wysokie (między 200 a 300 zł) ale dostępu do uszkodzonego elementu broni cała deska rozdzielcza i kolumna kierownicy.

Jedną z typowych denerwujących dolegliwości modelu 407 jest też zapiekanie się trzpienia tylnej wycieraczki – mechanizm działa coraz oporniej (często skokowo), co w konsekwencji może prowadzić do przepalenia się silniczka. Na trochę pomóc może dokładne rozebranie elementu (wybicie trzpienia i wyczyszczenie go szczotką drucianą lub papierem ściernym), niestety, prędzej czy później czynność trzeba będzie powtórzyć.

Z czasem, zwłaszcza w autach wyprodukowanych przed 2007 rokiem, współpracy odmawiają też wyświetlacze ciekłokrystaliczne w kabinie. Niestety, jedynym rozwiązaniem tego problemu jest wymiana (ok. 300 zł).

Odradzamy raczej zakup benzynowej jednostki V6. Podobnie, jak w Citroenie C5 silnik nie lubi długotrwałej pracy przy stałej prędkości obrotowej (np. jazda autostradowa) notorycznie zdarzają się usterki cewek zapłonowych, jednostka ma tendencję do zacierania się na panewkach.

Silniki Diesla HDI - z technologią wtrysku common rail, charakteryzują się płynną i cichą pracą, ale nie tolerują paliwa złej jakości. Oszczędności na oleju napędowym zemszczą się w postaci usterek wtryskiwaczy (wymiana ponad 1 tys. zł za sztukę). Często zawodzi dwumasowe koło zamachowe, (oryginalne nadaje się do wymiany średnio co 150 tys km), problemy sprawia też filtr cząstek stałych, elektrozawór turbosprężarki czy zawór recyrkulacji spalin EGR.

Usterki te są jednak typowe dla wszystkich nowoczesnych silników Diesla i nie dotyczą wyłącznie Peugeota, a te montowane w modelu 407 cieszą się nadzwyczaj dobrą opinią.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-07-16
Wymiary: długość, szerokość, wysokość, rozstaw osi

Wersje

NADWOZIA

To koniec Citroena C5. Będziesz tęsknił?2012-08-27Peugeot 407. Czy będzie się psuć?2012-07-24Okiem użytkownika: 1,6 HDI / TDCI2013-09-12

Peugeot 407 CRASHTEST

Peugeot 407 3.0 211 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Ford Mondeo

Ford Mondeo

3.0 V6 204 KM benzyna2006sedanręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 3

BMW 3

25i 218 KM benzyna2006sedanręcznatylny
cena średnia 29 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Superb

Skoda Superb

2.8 V6 193 KM benzyna2006sedanręcznaprzedni
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność
Saab 9-3

Saab 9-3

2.0 TURBO S 210 KM benzyna2006sedanręcznaprzedni
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz C-klasa

Mercedes C-klasa

230 204 KM benzyna2006sedanręcznatylny
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność
Jaguar X-Type

Jaguar X-Type

2.5 196 KM benzyna2006sedanręcznaprzedni
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność

Peugeot 407 3.0 211 KM Opinie i komentarze

Roman
7 lipca 2011
Jeżdzę pugiem 407 z silnikiem benzynowym V6 i automatyczna skrzynią biegów 6-stopniową Aisin AM6 już 5 rok. Opinia na temat jednostki napędowej (V6 benzyna) napisana wyżej jest kompletnie bałamutna i wręcz nieprawdziwa. Silnik ma znakomitą kulturę pracy, jest bardzo trwały i po prostu niezawodny. Bez trudności osiąga przebiegi rzędu 400 tys. km. Należy jednak dbać o wymianę oleju częstszą niż zaleca instrukcja obsługi czyli po 1 roku i najwyżej 20 tys. km. Hamulce są b. skuteczne (jeśli stosuje sie klocki uznanych firm, a nie najtańsze zamienniki), a krzywienie tarcz występuje w każdym samochodzie jeśli po intensywnych hamowaniach pojeździ się po głebokich kałużach wody, a później mocno "suszy" hamulce. Psucie się cewek zapłonowych miało miejsce w przypadku stosowania niezbyt dobrych cewek Sagem. Zasada jest jedna, jeśli wysiądzie jedna z cewek Sagem to należy wymienić wszystkie 6 i zastąpić np cewkami Bremi, Beru, Delphi lub Valeo. Wtedy nie ma jakichkolwiek problemów. Wielokrotnie jeździłem na długich dystansach autostradowych z prędkościami rzędu 180-200 km/h i jak dotąd silnik spisuje się znakomicie. Potężnie rozbudowana elektronika pokładowa też jest jak dotąd całkowicie niezwodna (tylko 1 awaria czujnika ciśnienia powietrza w kole) ale do obsługi jej funkcji należy podchodzić rozważnie po dokładnym zapoznaniu się z instrukcją, a nie pospiesznie wciskać różne przyciski, nieraz 2 na raz, szukając tego właściwego. Wówczas komputer potrafi wariować i wyświetlać różne nieskoordynowane informacje. Automatyczna skrzynia biegów produkcji japońskiej jest pewna w działaniu ale trzeba dokonywać w niej częściowych wymian oleju odpowiadającego specyfikacji JWS3309 po przebiegach rzędu 60 tys. km. Zużycie benzyny w ruchu miejskim w koszmarnych korkach w Warszawie (niezależnie od pory roku i zewnętrznej temperatury) wynosi dokładnie tyle ile przewiduje instrukcja tego samochodu czyli 14-15 l/100 km, a w ruchu pozamiejskim przy prędkości 100 km/h osiaga 7 l/100 km, a przy prędkosciach 130-140 km/h dochodzi do 9 l/100 km. Tym samochodem można "snuć się" z prędkościami 50-70 km/h, a silnik kręci tylko 1200-1400 obr/min bez jakichkolwiek drgań czy niechęci do natychmiastowego przyspieszenia.
emil
5 lutego 2012
Silnik V6 to znakomita jednostka napędowa. Prawidłowo użytkowany, regularnie serwisowany wytrzymuje przebiegi nawet ponad pół miliona kilometrów, czego nie wytrzyma obecnie żaden aktualnie produkowany mocno wysilony turbodiesel. Jest też bardzo niezawodny co potwierdzają wszystkie serwisy PSA w przeciwieństwie do najnowszych turbodiesli

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS