chceauto.pl
x
To koniec Citroena C5. Będziesz tęsknił?

To koniec Citroena C5. Będziesz tęsknił?

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2012-08-27 Opinie
Załamanie się sprzedaży na europejskich rynkach zmusiło wielu producentów do drastycznych kroków.

W najgorszej sytuacji wydają się być francuski koncern PSA oraz General Motors, którego najbardziej znana europejska marka – Opel – notuje ostatnio spore spadki sprzedaży.

Podobna sytuacja sprawiła, że oba koncerny postanowiły niedawno połączyć siły. Co przyniesie nam nowy motoryzacyjny sojusz?

Auto przetrwa w ofercie Citroena do 2015 roku
Auto przetrwa w ofercie Citroena do 2015 roku
Jak donosi niemiecki Frankfurtem Allgemeine Zeitung marki Opel, Peugeot i Citroen zdecydowały się wspólnie wytwarzać samochódy segmentu D. Co oznacza to w praktyce?

Jak twierdzą informatorzy niemieckiej gazety, począwszy od 2015 roku produkcja Citroena DS5 przeniesiona ma zostać do fabryki Opla w Russelsheim. Nie chodzi jednak o obecną generację francuskiego auta, ale jego kolejne wcielenie, które ma zostać opracowane wspólnie z następcą obecnie produkowanej w Russelsheim Insigni. Jakby tego było mało, od 2016 roku z niemieckiego zakładu ma też wyjeżdżać bliźniaczy konstrukcyjnie z Citroenem DS5 i Oplem Insignią Peugeot – następca modelu 407.

Niemcy prognozują, że przeniesienie do ich kraju produkcji Citroenów i Peugeotów segmentu D pozwoli wprowadzić w zakładzie trzyzmianowy system pracy i podniesie wydajność zakładu do około 300 tysięcy egzemplarzy rocznie.

Citroen C5 pierwszej generacji - wersja po liftingu
Citroen C5 pierwszej generacji - wersja po liftingu
Takie rozwiązanie z pewnością ucieszy pracowników zatrudnionych w fabryce w Russelsheim. Powody do obaw mogą mieć jednak robotnicy pracujący we francuskich zakładach w Sochaux i Rennes, gdzie wytwarzane są współczesne generacje Citroena DS5 i Peugeota 407. Niewykluczone, że jedna z tych fabryk koncernu PSA zostanie zamknięta.

Nie mamy też dobrych wiadomości dla miłośników Citroena C5. Wg niemieckiej gazety, samochód nie doczeka się następcy. W gamie modeli francuskiej marki zastąpić ma go właśnie kolejna generacja DS5.

Wnętrze obecnej generacji Citroena C5
Wnętrze obecnej generacji Citroena C5
Przypominamy, że Citroen C5 zadebiutował w roku 2000 zastępując cieszącą się dość dużą popularnością Xantię. Niestety auto - przynajmniej w początkowej fazie produkcji - nie było tak bezawaryjne jak poprzednik (Xantia notowała bardzo wysokie miejsca w rankingach niezawodności) i wielu klientów odwróciło się od francuskiej marki.

W 2004 roku samochód poddano kuracji odmładzającej, wraz z którą poprawiła się też jakość. Obecna - druga generacja Citroena C5 - produkowana jest od 2008 roku.

Opinie i komentarze na temat artykułu

C5 240 hp HDI
28 sierpnia 2012
Jaki DS5??!! DS5 to coś w rodzaju Vana na płycie Peugeota 5008.. bez dostepu do topowych jednostek napedowych np. cudownego HDi 240 km i bez kwintesencji citroena czyli hydro. Jak zwykle dziennikarzyna od siedmiu boleści napisał bez wiedzy i sprawdzenia.. C5 to model segmentu D, sedan lub kombi z zawieszeniem Hedroactiv 3 generacji z pełną adaptacją do warunków jazdy i nawierzchni.

C5 to odpowiednik Peugeota 508, nie 407!! Rzecz jasna jest od 508 sporo drozszy ale oferuje mocniejsze silniki, lepsze wyposażenie i zawieszenie hydrauliczne..

Citroen to marka premium koncernu PSA, Peugeot to bardzie plebejska jego linia.

Sam mam 2 C5 piękną 2.2 bi-turbo 172 km z 2006 roku perełka tylko na szczególne okazje i już nie tak pięknego C5 z 2011 HDI 3.0 240 km to codziennego użytkowania.
Zenon
4 września 2012
zeby jezdzic peugotem albo citroenem trzeba miec pieniadze na drogi serwis i naprawy , nie mowiac juz o lawetach
Mario80
4 września 2012
Rozsąny człowiek nie kupuje Francuza klasy średniej wyższej, bo po kilku latach nerwica i zawał murowany, tak się psują wszystkie zabawki elektroniczne w tych puszkach. Po za tym ludzie boją się kosztów awari pneumatycznego zawieszenia...
Rafał
4 września 2012
U nas pewnie jeszcze długo będą królowały zużyte limuzyny płyną do nas szerokim strumieniem. Kupujemy takie igiełki myśląc że wygodnie sobie pojeździmy a tu częściej się dokłada do tych maszyn niż jeździ. Czy nie lepiej coś dołożyć nawet kosztem kredytu i kupić coś nowszego zamiast 10 cio i więcej latki.
Majk
4 września 2012
Przeciez 407 nie robią już ze dwa lata.....
choyo
4 września 2012
A od kiedy C5 jest konkurentem pasata?? Przecież Pasek jest w niższym segmencie a C5 konkuruje z audi i mesiem.
Zawieszenie pneumatyczne to jest w mercedesie s i c i bmw 7, faktycznie awaria tego zawieszenia to niejednokrotnie śmierć całego samochodu. W zawieszeniu hydro-pneumatycznym montowanym też w mercedesach, sharanie, land rowerach, bentleyach itp. nie ma sie czego bać, to amortyzatory takie jak gazowe (z olejem i poduszką gazowa na końcu), do których dołączono przewody służące do regulacji ciśnienia oleju + ordinateur (lol) który reguluje to ciśnienie za pomocą pompy. Amorków nigdy sie nie wymienia ale zmienia sie w nich uszczelniacze (40zł na szt. i amorek jak nowy), oczywiście w Polsce nikt tego nie robi i stąd awarie (tak samo jak ludzie jeżdżący na zwykłych amorkach puki sie nie rozpadną). Starczy.
juras
4 września 2012
każdy serwis autoryzowany jest drogi,zamienniki dobrej jakości do sam. francuskich są tańsze od odpowiedników innych marek to wiedza empiryczna, zawieszenie hydropneumatyczne bezobsługowe do przebiegu 200 tys km,amortyzatory w autach konwencjonalnych do wymiany kwalifikują się w połowie tego przebiegu, elektronika niemiecka w 80% bosch, zestaw audio niemiecki blaupunkt, ludzie skąd u was taka wiedza zupełnie oderwana od prawdy, myślę że takie pierdoły wypisują osoby nie mające nigdy kontaktu z autami francuskimi a psują się wszystkie samochody włącznie z niemieckimi i to tymi sztandarowymi.
darek
8 września 2012
TE KONCERNY POWINNY MIEĆ ZAKAZ PRODUKCJI AUT. ŻADEN MODEL TYCH MAREK NIE DORÓWNUJE VW PASSATOWI /POZA 2.0 TDI Z LAT 2005- 2007/
jancio
14 września 2012
haha darek wsiadz do paska 6 a potem do C5 III miedzy tymi autami jest przepasc nie dziwota ze po 4 latach produkcji zakonczyli tluczenie passata 6 bo roznica byla gigantyczna jakby auto z dwu roznych genercji i poziomow

To koniec Citroena C5. Będziesz tęsknił? - GALERIA ZDJĘĆ

To koniec Citroena C5. Będziesz tęsknił?To koniec Citroena C5. Będziesz tęsknił?To koniec Citroena C5. Będziesz tęsknił?To koniec Citroena C5. Będziesz tęsknił?To koniec Citroena C5. Będziesz tęsknił?To koniec Citroena C5. Będziesz tęsknił?To koniec Citroena C5. Będziesz tęsknił?To koniec Citroena C5. Będziesz tęsknił?

Zobacz także

Opel Insignia z nowymi silnikami

Opel Insignia z nowymi silnikami 2020-10-19

Opel poszerza gamę jednostek napędowych w Insigni. Nowością jest silnik benzynowy 2.0 Turbo o mocy 170 KM, który dostępny będzie w Insigni sedan (Grand Sport) i kombi (Sports Tourer). Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 350 Nm przy 1500 obr/min....
Opel Insignia z silnikami trzycylindrowymi

Opel Insignia z silnikami trzycylindrowymi 2020-01-09

W grudniu zeszłego roku Opel zaprezentował zmodernizowaną Insignię. Ujawniono wówczas wygląd tego samochodu i wyposażenie oraz zapowiedziano premierę na rozpoczynający się właśnie salonie w Brukseli. Teraz Opel zdradził, że w samochodzie...
Opel Insignia po modernizacji

Opel Insignia po modernizacji 2019-12-04

10 stycznia na salonie w Brukseli zadebiutuje Opel Insignia po liftingu. Zmiany nie są jednak duże.Opel Insignia drugiej generacji debiutował na salonie w Genewie w marcu 2017 roku i zaraz potem trafił do produkcji. A już w połowie tego samego roku Opel...
Opel Corsa GSi już nad Wisłą

Opel Corsa GSi już nad Wisłą 2018-08-14

Po Insignii przyszła pora na Corsę. Do polskich salonów wjeżdża właśnie drugi model Opla z historycznym oznaczeniem GSi. Polscy dealerzy rozpoczęli przyjmowanie zamówień na Corsę GSi, której ceny startują z pułapu 83 300 zł. Nie jest to mało,...
Opel Insignia z nowym silnikiem

Opel Insignia z nowym silnikiem 2018-08-07

Opel poszerza gamę benzynowych silników dostępnych w Insignii. Nowa jednostka 1.6 Turbo o mocy 200 KM wypełni lukę między wersjami 1.5 Turbo o mocy 165 KM i 2.0 Turbo o mocy 260 KM. Przypomnijmy, że w Oplu Insignia dostępny jest jeszcze benzynowy...
Koniec Citroena C4. Co go zastąpi?

Koniec Citroena C4. Co go zastąpi? 2018-07-10

Jeśli zastanawiacie się nad zakupem nowego Citroena C4 musicie się pospieszyć. Popularny kompaktowy model odchodzi właśnie na rynkową emeryturę. Wraz z nim z oferty marki DS znika siostrzany DS4. Francuzi zdecydowali się na nietypowe rozwiązanie. Oba...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS