Rynek chiński w ostatnich latach okazuje się ratunkiem dla wielu europejskich producentów samochodów. To właśnie w Państwie Środka można sobie powetować straty generowane przez słabą sprzedaż na Starym Kontynencie.
Peugeot 408
Nie dziwi więc fakt, że niektóre modele przygotowywane są specjalnie z myślą o sprzedaży w Chinach. Tak właśnie postępuje np. Peugoet. Na salonie w Pekinie Francuzi zaprezentowali właśnie model 408. W Chinach samochód ten zastąpi 407-kę, przy czym chiński Peugeot 407 to inne auto niż to, które znamy z Europy. Jest to bowiem sedan oparty na modelu 308 poprzedniej generacji.
Peugeot 408
W tej sytuacji nie jest żadnym zaskoczeniem, że Peugeot 408 to nic innego jak obecna generacja modelu 308 (czyli samochodu, który niedawno zdobył tytuł Car of the Year) w wersji sedan.
Około 3/4 Peugeota 408 - licząc oczywiście od przodu - jest tożsama z modelem dostępnym w Europie. Natomiast tył zaprojektowano od nowa i trzeba przyznać - całkiem zgrabnie. Bagażnik nie sprawia wrażenia przyczepionego "na siłę", ale stanowi spójną całość z resztą samochodu. Cóż, rynku chińskiego od dawna nie można traktować po macoszemu.
Peugeot 408
Nie ma niespodzianek w zakresie rozwiązań technicznych Peugeota 408. Rozstaw osi jest identyczny jak w 308 SW, zaś pod maskę trafią silniki stosowane w europejskiej 308-ce. Dostępne będą doładowane jednostki benzynowe 1.2 o mocy 130 KM i 1.6 o mocy 163 KM oraz wolnossący silnik 1.8 o mocy 143 KM.
Obecnie nie wiadomo, czy Peugeot 408, czyli 308 sedan, trafi na rynek europejski. Szanse na to są jednak niewielkie, sedany są ulubioną wersją nadwoziową Chińczyków, jednak w Europie modele kompaktowe w wersjach czterodrzwiowych jakoś nie mogą zdobyć sympatii kupujących.