Do tej pory gama napędowa Peugeota 408 obejmowała dwie hybrydy z wtyczką o mocy systemowej 180 i 225 KM, hybrydę typu mild (48V) o mocy 136 KM oraz klasyczny silnik spalinowy 1.2 PureTech o mocy 130 KM. Niska moc wersji spalinowej i hybrydowej oraz wysoka cena hybryd plug-in to chyba główny powód, że Peugeot 408 jest tak rzadkim widokiem na polskich drogach.
- Peugeot e-408. Napęd
- Peugeot e-408. Ładowanie i zużycie prądu
- Peugeot e-408. Nadwozie i wnętrze
- Peugeot e-408, Wyposażenie i ceny
Peugeot e-408. Napęd
Sytuacji raczej nie odmieni wersja elektryczna, czyli e-408, która właśnie wchodzi na rynek. Co to za samochód?
Peugeot e-408 napędzany jest przez synchroniczny silnik z magnesami trwałymi o mocy 210 KM (w trybie sport, w trybie normalnym moc jest ograniczona do 190 km), który czerpie energię z akumulatora NMC o pojemności 58,2 kWh netto. Maksymalny moment obrotowy wynosi 345 Nm.
Peugeot e-408
Peugeot e-408. Ładowanie i zużycie prądu
Producent podaje, że średnie zużycie energii wg WLTP ma wynosić 15,2 kWh/100 km, co oznacza, że zasięg do 453 km w cyklu mieszanym. A to oznacza, że realnie może uda się przejechać 300 km.
Energię w akumulatorze można uzupełnić prądem zmiennym o mocy 11 kW lub na stacjach szybkiego ładowanie prądem stałym z mocą maksymalną 120 kW, wówczas ładowanie od 20 do 80 proc. baterii ma trwać pół godziny.
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. pompę ciepła i podgrzewaną kierownicę i fotele. Jest to mniej energochłonne rozwiązanie niż klasyczne ogrzewanie kabiny.
Peugeot e-408
Peugeot e-408. Nadwozie i wnętrze
Samochód, podobnie jak wersje hybrydowe, zbudowany jest na wielonapędowej platformie E-EMP2. Auto ma 469 cm długości, 185 cm szerokości, rozstaw osi pomiędzy którymi zabudowano baterię, wynosi 279 cm. Stylistycznie samochód nie rożni się do wersji z silnikami spalinowymi.
Identyczna jest również kabina, a to oznacza, że we wnętrzu znajdziemy i-Cockpit najnowszej generacji. To rozwiązanie autorskie Peugeota, które można łatwo rozpoznać po małej kierownicy i zegarach na które patrzymy nad jej wieńcem. Ekran cyfrowych zegarów ma 10 cali, podobnie jak ekran systemu infotainment na konsoli środkowej.
Peugeot e-408
Peugeot e-408, Wyposażenie i ceny
Peugeot e-408 jest dostępny w dwóch poziomach wyposażenia: Allure i GT.
Samochód w wersji Allure wyposażony jest w m.in. : reflektory LED, 19-calowe alufelgi, PEUGEOT i-Cockpit z 10-calowym cyfrowym zestawem wskaźników, bezprzewodowe klonowanie ekranu Apple CarPlay / Android Auto, 6-głośnikowy system audio, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tylną kamerę parkowania i czujniki.
Peugeot e-408
Ceny takiego samochodu zaczynają się 208 700 zł.
Natomiast Peugeot e-408 w wersji GT w standardzie, oprócz elementów z wersji Allure, wyposażony jest w: reflektory Matrix LED, przednie czujniki parkowania, aluminiowe wykończenia wnętrza z konfigurowalnym 8-kolorowym oświetleniem ambientowym, aluminiowe progi drzwi, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika czy pakiet Drive Assist Plus (półautonomiczna jazda poziomu 2). Taki samochód kosztuje od 218 150 zł.
Peugeot e-408
Dla porównania wersja spalinowe (Allure) kosztuje od 147 400 zł, a hybrydowa - 155 400 zł. Dużo droższe są hybrydy typu plug-in. Wersja 180-konna kosztuje od 194 850 zł, a 225-konna od 216 050 zł (przy czym jest to wersja GT).
O ile więc wersja elektryczna jest tylko o 2 tys. zł droższa od 225-konnej hybrydy plugi-in, to w stosunku do analogicznie wyposażonej odmiany spalinowej różnica wynosi ponad 55 tys. zł.
Peugeot e-408 jest produkowany we Francji, w zakładzie w Miluzie i objęty jest 8-letnią gwarancją limitowaną przebiegiem 160 tys. km.